Meddelande

Minska
No announcement yet.

mobilt bredband till trådlös router

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • mobilt bredband till trådlös router

    Kan man koppla mobilt bredband till trådlös router och dela ut till flera användare?
    www.honkanen.se

  • #2
    Ja inga problem. sök på MobilSpot eller WBR-3800. Den har jag kört med från Level One.
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

    Kommentera


    • #3
      Ja okej, fast routern behöver ej vara mobil.
      Vi har inte telefonlinje inkopplad till huset så jag tänkte vi kunde ha mobilt modem.

      Men går det med vanlig trådlös router?
      www.honkanen.se

      Kommentera


      • #4
        Nej, eller det beror på vad man menar med "vanlig". Det krävs stöd för 3G-modem via USB.
        Break a rule!

        Kommentera


        • #5
          Okej.
          Men jag ser nu att WBR-3800 har det vi behöver....
          www.honkanen.se

          Kommentera


          • #6
            Huawei E960 finns också.
            http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=370050
            resebloggen # twitter # instagram

            Kommentera


            • #7
              D-link DIR-655 har också stöd för 3G via USB, och den är ju lite billigare. Har en sådan själv, men har tyvärr inte haft möjlighet att testa hur bra det fungerar.

              http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=158163
              Break a rule!

              Kommentera


              • #8
                www.wippies.se Gratis router som stöder det.
                Bygger på att du delar med dig av din så får du surfa ¨på andras
                " The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"

                Kommentera


                • #9
                  Själv kör jag med en Dovado URM. Den har USB-ingång som man kopplar in sitt modem till och sedan kör man antingen WLAN eller TP-kabel mot den. Fungerar klockrent.
                  dho.se | Last.fm
                  Dryden skrev: -Sla lpööa

                  Kommentera


                  • #10
                    Dovado URM har den lilla finessen att den kan ta Tellstick så du kan surfa hem och styra lampor och dylikt i ditt hus. Kolla på www.Teldus.se
                    Livet är kort och Nu!
                    Läs mera!
                    !?

                    Kommentera


                    • #11
                      Vet att detta är en rätt gammal tråd men tänkte i alla fall kolla med er som har en URM och eventuellt TellStick.

                      Vad jag hittat så måste man ange vilka ip-adresses som ska få ansluta till routern, utanför det lokala nätet alltså.

                      Nån som vet i fall det går att stänga av?

                      Jag vill t.ex. surfa till min dyndns-adress som URMn uppdaterar automatiskt (har bara 3G) från jobbet och där styra och ställa bland lampor och liknande hemma, eller göra det samma från min iPhone som alltid får ny IP känns det som.
                      TWIsM
                      Get Simpsonized!

                      Kommentera

                      Working...
                      X