Meddelande

Minska
No announcement yet.

lurad av City Network

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • lurad av City Network

    City Network skyddar inte människors privacy. Jag har registrerad ett domännamn hos dem och nu syns alla mina kontaktsuppgifter när man använder kommandon "whois" (namn, adress, email, telefonnummer). Jag visste inte att mina kontaktsuppgifter skulle användas där, eller det stod kanske i kilometer av allmänna villkor som inga läser så klart. Det går inte att ändra dem, dölja dem, eller man måste betala en extra tjänst. Dessutom deras support förstår inte vad jag säger.
    Därför anser jag att jag har varit lurad av City Network och ger råd att undvika det här företaget.

  • #2
    Med risk för att låta bitter... Du borde verkligen läst avtalet innan du gjorde beställningen. Du får faktiskt skylla dig lite själv. Du har inte blivit lurad för ingen har sagt något till dig som inte är sant.
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

    Kommentera


    • #3
      Med samma risk... Meningen med WHOIS är att låta folk ta reda på ägaren av en domän. Det är så funktionen är tänkt att fungera. Detta kanske du borde ha känt till.

      Sen finns det webbhotell som erbjuder en tjänst för att dölja dessa uppgifter, som oftast kostar extra. ICANN (den centrala myndighet som har saker som har med domännmn att göra) kräver inte att adressen i WHOIS måste peka mot domänens faktiska ägare, men dock att adressen måste var en giltig kontaktadres. Vad ett webbhotel som erbjuder sådana tjänster måste göra i det fallet är att ha en avdelning som tar emot eventuell post å ägarens vägnar och skickar den vidare till ägaren. Att erbjuda en sådan tjänst är alltså ingen självklarhet utan kan kräva en extra ansträngning från webbhotellets sida.
      Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
      Internklippning:
      1) Snaggning av fångar.
      2) Klippning frisörer emellan.

      Kommentera

      Working...
      X