Meddelande

Minska
No announcement yet.

Jag har förmodligen virus men förstår inte!

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jag har förmodligen virus men förstår inte!

Hejhej! Jag har drabbats av något slags virus, som jag främst har märkt genom att virusprogrammet varnar och att firefox och internet explorer går väldigt långsamt (Chrome ok). Jag har gjort två årgärder nämligen att googla om långsam browser och virussöka min dator med Avast Antivirus.

Att googla har jag inte gett mig mycket. Vissa sidor verkar snarare leda mig till ställen där jag får nya virus.

När det gäller virusprogrammet så är det väldigt konstigt. Det varnar ofta (se bifogade skärmdumpmar) men när jag söker igenom systemet så hittas inget.

Har ni några förslag på hur jag bör gå vidare? Tack på förhand!
    Bifogade filer
    BiljardBolaget.se - Biljardbord för hemmabruk

Den första är en information om att du hindrats från att gå till en webbsida med skadligt innehåll.
    Dom andra är information om att en fil flyttats till karantän.
    Inget mer behöver göras för någon av dom. Du har säkert något i ditt antivirus program för att tömma eller bläddra i karantänen så du kan radera filerna manuellt.

Att dina webbläsare är slöa betyder inte automatiskt att du har ett virus. Om du har skannat med Avast Antivirus och den inte rapporterade om något virus så har du säkert inget. Det finns många andra orsaker till att webbläsare blir slöa. Plug-in bl a.
    http://tumba25.net

Kommentera

Tackar. Problemet är att dessa varningar kommer upp gång på gång. Ett par gånger om dagen.

Jag har gjort grundgrejerna för slö browser, typ avaktiverat plugin, tömt historia osv. Men att det kom samtidigt som alla dessa varningar gjorde att jag börja misstänka ett samband.

Varningarna kommer ju oavsett siter jag är inne på, så visst måste det ligga något konstigt på datorn?
      BiljardBolaget.se - Biljardbord för hemmabruk

Kommentera

Testa att tanka hem en annan virus skanner, Ex AVG antivirus, och skanna med den. Tänk på att inte köra båda samtidigt. Du måste alltså stänga Avast Antivirus innan du startar AVG. Det finns många fria virus skanners, den enda jag använt för Win är AVG.

Alla skanners ger ibland falska larm. Du kan googla på filnamnet den varnar för och se vad som sägs om den.
        http://tumba25.net

Kommentera

Avast är ett mycket bättre antivirus än AVG. Starta om datorn i felsäkertläge och låt dit antivirus scanna datorn då. Blir du inte av med det då kan det vara läge att ta ut hårddisken och koppla den med en USB-adapter till en annan dator och scanna den via den datorn.

Är du villig att betala för antivirus så rekommenderar jag att du köper Eset NOD32 Antivirus.
          Zend Certified PHP Engineer

Kommentera

Microsoft Security Essentials tycker jag är bra.
            http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...ity-essentials

Kommentera

Working...
            X