Meddelande

Minska
No announcement yet.

GPS i smartphones

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • GPS i smartphones

    Hej!

    Jag och en studiekamrat skriver en C-uppsats i Medieteknik och har konstruerat en enkät angående GPS i smartphones.

    Vore toppen om ni kunde besvara enkäten, det tar max två minuter.
    Svaren är helt anonyma!

    Tack på förhand!

    https://docs.google.com/spreadsheet/...SWs3eGtBU2c6MQ

  • #2
    Klart! Lycka till!
    @aviddevguy

    Kommentera


    • #3
      Reflekterar du över att personer kan se var du är via din GPS på mobilen?
      Eh, är det inte ett felaktigt antagande? Andra personer kan väl knappast se var jag är via min GPS på min mobil UTAN mitt godkännande. Annars vore det ju skandal.

      Kommentera


      • #4
        Jon@s skrev: Visa inlägg
        Eh, är det inte ett felaktigt antagande? Andra personer kan väl knappast se var jag är via min GPS på min mobil UTAN mitt godkännande. Annars vore det ju skandal.
        Det beror ju lite på hur man ser det. Du installerar en himla massa appar på din mobil som gör att folk kan följa dig - och det har du godkänt. Typ Facebook, Runkeeper eller andra träningsprogram och en hel drös andra appar som använder din position till någonting.
        @aviddevguy

        Kommentera


        • #5
          @nders skrev: Visa inlägg
          Det beror ju lite på hur man ser det. Du installerar en himla massa appar på din mobil som gör att folk kan följa dig - och det har du godkänt.
          Nej, det gör jag inte. Det godkänner jag inte.

          Ser ingen anledning till att installera Facebook som app. Och Runkeeper använder jag inte, då jag har en Forerunner-klocka som är betydligt enklare att springa runt med.

          De appar jag mest har är spel, och de kräver inte GPS. Finns säkert såna spel, men det är inget jag använt mig av.

          Kommentera


          • #6
            Jag menade inte dig specifikt. Jag kan ju inte veta exakt vilka appar du har installerat.
            @aviddevguy

            Kommentera


            • #7
              Jag tror vi får låta trådstartaren förklara exakt.
              @aviddevguy

              Kommentera


              • #8
                @nders skrev: Visa inlägg
                Jag menade inte dig specifikt. Jag kan ju inte veta exakt vilka appar du har installerat.
                Ja, det är det jag menar.

                Frågan förutsätter ju att du har installerat såna appar och gett andra möjligheten att spåra dig.

                Påståendet
                personer kan se var du är via din GPS på mobilen
                är inte sant om jag inte har gett dem tillståndet. Då är det ju självklart att jag har reflekterat över det.

                Kommentera

                Working...
                X