Meddelande

Minska
No announcement yet.

Virusvarningar?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Virusvarningar?

    Vad brukar Ni göra åt de som skickar runt och vidarebefodrar virusvarningar?:
    Læs og videresend!

    Videresend denne advarsel blandt venner, familie og kontakter.

    I løbet af de næste par dage - forsøg ikke at åbne nogen besked med titlen "POSTKORT FRA HALLMARK",
    uanset hvem der sendte den til dig. Det er en virus, der åbner et postkortbillede som "brænder" hele harddisken C
    på din computer.

    Denne virus vil blive modtaget af nogen, der har din E-mailadresse i deres kontaktliste. Derfor er du nødt til at


    Jag betraktar sådant som Virus!!
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

  • #2
    Bara att ignorera eller skicka tillbaka en stilla fråga om de föddes igår tillsammans med en länk om "hoax".
    // Nicro

    En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

    www.nicrobild.se www.nicro.se

    Kommentera


    • #3
      Ignorera helt!
      OTCH DSGN - OTCK SKTBDS

      The only pop you'll here from us, is pop from our Glocks!

      Kommentera


      • #4
        Jag gör det inte, men jag borde, skicka tillbaks ett riktigt virus.
        Vissa dagar är man asfalten, andra dagar är man ångvälten.
        Vissa dagar är man myggan, andra dagar är man vindrutan.

        XML är som våld; löser det inte ens problem betyder det att man använder för lite.

        Kommentera


        • #5
          Ignorerar. Det har dock hänt vid något tillfälle att jag skickat tillbaka och påtalat uppenbar hoax.
          Last edited by M@gnus; 2009-01-14, 11:46. Anledning: Stavfel...
          /M@rre

          [Ett fynd är något du inte behöver till ett pris du inte kan motstå]
          [Begrepps Joel]

          Och andra användbara Tegsuttryck

          Kommentera


          • #6
            Jag brukar leta på där det står om just denna hoax, och skicka det till alla.

            Värst var väl den hoaxen där man skulle ta bort den svarta nallebjörnen från windows-mappen.
            webbdesign | skoj | filmrecensioner | sportnyheter | tekniknyheter | besikta bilen | köpa kattunge

            Kommentera


            • #7
              StefanBergfeldt skrev:
              Jag brukar leta på där det står om just denna hoax, och skicka det till alla.

              Värst var väl den hoaxen där man skulle ta bort den svarta nallebjörnen från windows-mappen.
              Och sen ringde kompisarna och frågade varför inte datorn funkade som den skulle.
              // Nicro

              En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

              www.nicrobild.se www.nicro.se

              Kommentera


              • #8
                Gah, jag fick ett idag.
                Läs info fr Polismyndigheten Jessika K nedan.

                STORT VIRUS PÅ GÅNG!
                Läs & vidarebefordra!!

                Förmedla till alla dina kontakter snarast!!
                Var uppmärksam under de närmaste dagarna: öppna inte några budskap me den bilaga med titeln
                'Vykort från HALLMARK' oberoende vem som har skickat det till dig!
                Det är ett virus som öppnar en vykorts-bild, som 'bränner' hela C-hårddisken i din dator!
                Detta virus kommer att tas emot av någon som har din e-postadress i sin kontaktlista.

                Det är anledningen till att du måste meddela alla dina kontakter! Det är bättre att få detta budskap 25 gånger, än att ta emot viruset och öppna det!!
                Om du får ett mail kallat POSTCARD, trots att det skickas till dig från en vän; öppna det inte!! Stäng av datorn omedelbart!!!

                Detta är det värsta virus som aviserats av CNN.
                Det har varit indelade efter Microsoft som den mest destruktiva viruset någonsin!!
                Detta virus upptäcktes av McAfee nyligen, och det finns ingen reparation ännu för denna typ av virus!
                Detta virus förstör hårddisken, där vital information hålls!!!

                Meddela alla dina vänner.
                KOM IHÅG: Om du skickar till dem, kommer du att gynna alla!

                Med vänliga hälsningar

                Jessika Karlsson

                Polismyndigheten i Stockholms län
                Personal- och utvecklingsavdelningen
                08-4010266 0702-756528
                jessika.karlsson@polisen.se
                Utan att överdriva så fanns det minst 200 kontakter, alla med e-post som slutar på @vgregion.se. Ett jäkla påhitt som jag inte fattar att folk går på...
                Man får det från sina kompisar så det är minst sagt lite känsligt att förklara att de inte är så smarta.
                Mitt företag

                Kommentera


                • #9
                  Snälla, skicka ett mail till alla med en bilaga som heter "Vykort från HALLMARK.."
                  // Nicro

                  En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

                  www.nicrobild.se www.nicro.se

                  Kommentera

                  Working...
                  X