Meddelande

Minska
No announcement yet.

Tips: Kör SVT Play i XBMC

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tips: Kör SVT Play i XBMC

Jag älskar verkligen min Xbox med XBMC, jag kom att tänka på nya SVT Play som SVT gör reklam för och funderade om det inte skulle gå att använda XBMC för att spela upp den och självklart gick det!

Tanka ner XOT-Uzg, packa upp i XBMC-scriptkatalogen och hämta sen den senaste uppdateringen av SVT Play-scriptet, packa upp det också och ersätt den gamla svt-katalogen i UZGs channel-folder med denna.

Sen är det bara att ligga i soffan och bläddra bland alla SVT-program, on-demand!

Jag såg att den mer Maciga versionen av XBMC, Plex, just fick en uppdatering där man kan gå in i en "Appstore" (allt är gratis dock) där man enkelt kan installera en massa olika plugins. Vet dock inte om just SVT play finns med där.
    Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
    Vad händer på Stora Aspön? | Nyx och Phobos | Steam | Xbox Live | Min LCHF-blogg

Kommentera

Undrar om det går att lösa på PS3:an. Någon?
      resebloggen # twitter # instagram

Kommentera

provade SVT-Play, men det var så dålig bildkvalitet så det gjorde ont i ögat att se.

\ˈin-fə-dəl, -fə-ˌdel\

Kommentera

stoffe-2k skrev: Visa inlägg
          provade SVT-Play, men det var så dålig bildkvalitet så det gjorde ont i ögat att se.
          Så dåligt är det väl inte? Jag tycker att det är ok kvalitet. Kanske skiljer sig kvaliteten åt mellan inslagen? Jag kollade på ett av de nyare avsnitten av Uppdrag Granskning och det var helt klart sevärt.

Kommentera

sgtpepper skrev: Visa inlägg
            Jag älskar verkligen min Xbox med XBMC, jag kom att tänka på nya SVT Play som SVT gör reklam för och funderade om det inte skulle gå att använda XBMC för att spela upp den och självklart gick det!

Tanka ner XOT-Uzg, packa upp i XBMC-scriptkatalogen och hämta sen den senaste uppdateringen av SVT Play-scriptet, packa upp det också och ersätt den gamla svt-katalogen i UZGs channel-folder med denna.

Sen är det bara att ligga i soffan och bläddra bland alla SVT-program, on-demand!
            Jag får ett fel när jag ska starta scriptet... Har lagt det i rätt mapp osv. och när jag trycker på "Script -> XOT-Uzg" så kommer en ruta upp som säger "Initializing" men sen händer inget mer.

Jag tryckte då på den vita knappen och valde "Visa Debuginfo" och då står det:[kod]TypeError: XML file for Window is missing[/kod]
            //Micke Andersson
            Hemsida | Kontakta
            ----------------------
            "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst".

Kommentera

MickeA.com skrev: Visa inlägg
              Jag får ett fel
              Vilken version av XBMC kör du, och vilken plattform? Jag kör version 8.10 på en Xbox. Kanske kör du en för gammal version?

Kommentera

sgtpepper skrev: Visa inlägg
                Vilken version av XBMC kör du, och vilken plattform? Jag kör version 8.10 på en Xbox. Kanske kör du en för gammal version?
                Kör Xbox.. var kan jag se vilken version jag har?
                Bör jag ta hem 8.10 härifrån och uppgradera?
                //Micke Andersson
                Hemsida | Kontakta
                ----------------------

Kommentera

Du kan se version under systeminformation.

Själv har jag aldrig kört stable-releaserna utan lägger alltid in senaste SVN-builden när jag uppgraderar. Det har fungerat bra i de allra flesta fall på såväl Xbox (t3ch) som OS X och Linux.
                  Break a rule!

Kommentera

muskot skrev: Visa inlägg
                    Du kan se version under systeminformation.
                    Jag hittar inte... Har kollat under INSTÄLLNINGAR -> SYSTEM men där står det inget.

Håller på och tar hem den där 8.10 STABLE nu så ska testa att lägga in den.
                    //Micke Andersson
                    Hemsida | Kontakta
                    ----------------------

Kommentera

Systeminformationen finns i samma meny som stänga av/starta om.
                      Break a rule!

Kommentera

[kod]XBMC pre-2.1
                        MPlayer XBMC-SVN-r10070 (August 2007)[/kod]

Jag ska uppdatera med andra ord..

Tack!
                        //Micke Andersson
                        Hemsida | Kontakta
                        ----------------------

Kommentera

Hmm, nu har det hänt något!
                          Uppdaterade till 8.10 och bootade om. Mediacenter startar men _alla_ strängar saknas, så det är bara ett tomt skal utan text, men det går att navigera runt bland menyerna.

Jag gjorde såhär:
                          • Backade upp min UserData mapp
                          • Laddade upp / skrev över alla gamla filer i /E/APPS/XBMC
                          • Laddade upp min gamla UserData

Vad ska jag göra nu?
                          //Micke Andersson
                          Hemsida | Kontakta
                          ----------------------

Kommentera

MickeA.com skrev: Visa inlägg
                            Hmm, nu har det hänt något!
                            Aha, lyckades hitta fram till stället där man ändrar skin och det verkar vara något fel på PROJECT MAYHEM skinnet. Bytte till ett av de andra och då funkar det igen.
                            //Micke Andersson
                            Hemsida | Kontakta
                            ----------------------

Kommentera

Och nu funkar även SVT Play, dock så laggar det en del, men beror ju mest på linan här som är så utomordentligt dålig.
                              //Micke Andersson
                              Hemsida | Kontakta
                              ----------------------

Kommentera

Working...
                              X