Meddelande

Minska
No announcement yet.

Ny skrivare.

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ny skrivare.

Måste snart ha en ny skrivare, har en liten firma och behöver kunna göra lita jobb med den.
    Misstänker att jag behöver laserskrivare men är osäker.
    Den måste kunna skriva ut "vanliga" dokument som faktura mm.
    Måste gå att scanna och kopiera.
    Gärna hyfsade foto men inget jag prioriterar. Däremot vill jag att den ska kunna skriva ut på skrivbar vinyl och det är här jag tror jag måste ha en laser. För och nackdelar med laser ? och vad är det jag ska leta efter? Någon vänlig själ som kan hjälpa mig ?

Det finns väl en uppsjö av Multiskrivare.
    Men se till att den passar just ditt operativsystem.
    Nu tycks det vara så att skrivare har en livslängd av just ett OS.
    Livet är kort och Nu!
    Läs mera!
    !?

Kommentera

Innan du köper en billig konsumentskrivare så kolla med Canon eller liknande och lite större modeller på skrivare. Det är väldigt stor skillnad på kostnaden per kopia så det kan mycket väl löna sig att leasa en stor skrivare.
      // Nicro

En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

www.nicrobild.se www.nicro.se

Kommentera

Mitt förslag är att du köper en skrivare för varje ändamål.

En skrivare för fakturor och svart/vit relaterade saker.

En annan för dina uppdrag.

Ingen bläckstråle för dom klarar inte kraven på arkivbeständighet. Det finns billig och bra laser som inte krånglar.

En scanner för att scanna in bilder. Visst, det kostar kanske lite mer, men samtidigt står din verksamhet inte och faller med EN enhet. Jag är osäker på merkostnaden. Dessa grejer kostar nästan inget idag.

Sen kan du leasa / köpa en dyr skrivare som är duktig på vinyl. Det kan jag inget om.

Lycka till med din verksamhet!

Kommentera

Att en skrivare är billig idag kvittar. Det är driften som kostar. Det enda som är väsentligt ör vad det kostar per kopia. Jag hade inte bytt bort skrivaren vi har på jobb även om jag fick andra skrivare gratis.
          // Nicro

En dator gör att du kan slösa bort tiden på ett effektivt sätt.

www.nicrobild.se www.nicro.se

Kommentera

Working...
          X