Meddelande

Minska
No announcement yet.

XP eller ME ?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Om du ska välja så ska du välja mellan win 2000 eller win XP, Me kan du kasta
    http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

    Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.

    Kommentera


    • #17
      [citat=xtreme]Om du ska välja så ska du välja mellan win 2000 eller win XP, Me kan du kasta [/citat]

      Jag vet inte om jag kan hålla med där om att kasta Me, ena datorn jag har funkar bättre med Me, än med Win 2000.

      Men sen måste man ju se vad man skall använda datorn till och hur mycket man vill lägga ut på ett OS, om man nu inte är olaglig dvs!
      För lata svin är marken alltid frusen..

      Don't try to fix your linux system without knowing where your towel is. It is useful for three things
      1. Muffling screams of frustration
      2. Covering evidence of your ineptitude
      3. Crying into.


      Ubuntu forums
      Umbraco é nice.
      Jag försöker åtminstone..

      Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul.

      Kommentera


      • #18
        XP helt klart.
        Har haft både 98, 2000, Me och XP på den här burken. Allt utom XP behövde extra mjukvara för att få all hårdvara att fungera. XP installerar och sköter om sig själv väldigt bra. Det är dessutom väldigt stabilt och krånglar sällan. Sen tycker jag att det känns rätt i tiden med lite nyare grafik och smartare funktioner. Känner inte att jag fått detta av något annat operativsystem.

        Kort och gott: XP är för oss lata som inte orkar installera och optimera allt utan bara få det att fungera och där med bra.
        Att rädda ett liv är att rädda en hel värld!
        Mvh Ronny "KoTTeN" Andersson

        Kommentera


        • #19
          2000 Professional eller XP Professional är en ren smakfråga, samma system men lite finputsat i XP, nytt grafiskt användargränssnitt det mest noterbara, och lite mindre saker som "driver rollback" samt systemåterställning, dock i stort samma system under huven (5.0 för 2000 och 5.1 för XP)
          Patriotism is the virtue of the vicious -Oscar Wilde

          Kommentera


          • #20
            Xp är enligt min mening det bästa alternativet, ME är som någon ovan skrev microsofts största misstag. XP fungerar t o m bra på 300 MHz:are. Laddar man bara ner de senaste uppgraderingar till xp, så ska allt fungera klockrent. XP är mycket snabbare än ME, man kan konfigurera utseendet mycket lättare. (StyleXP.) Men det är klart, ska man leta negativa saker med xp, är det nog priset som får en att rygga tillbaka...
            Artikelarkivet

            Kommentera


            • #21
              XP

              Självklart väljer du XP!
              Me är inget annat än en lite snyggare 98 med lite "buggfixar" eftersom de verkar ha blivit fler buggar


              Men sammanfattningsvis: XP

              Kommentera


              • #22
                Välkommen till wF wantad!
                Visserligen var det nästan ett år sedan någon sist postade i tråden, men det är fint ändå

                Även jag lägger förövrigt min röst på xp (av naturliga anledningar).
                -

                Kommentera


                • #23
                  ME strulade bara, så jag måste nog säga att XP är bäst.
                  Ordning håller endast den som är för lat för att leta.

                  Kommentera

                  Working...
                  X