Meddelande

Minska
No announcement yet.

Fler filmer

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fler filmer

    Toms Hardware är inte de enda som kan ta av kylarna från sina AMD processorer, http://www.amdzone.com/files/amdburn.zip

    Hoppsan, ingen rök, ingen eld, inga argument från intelfanatiker?

    ------------------
    Att påstå att jag är ett geni är som att helgonförklara djävulen

    ewenson.se - själlöst

  • #2
    Man ser inte märket på processorn
    Skydda dina användares lösenord med hash och salt
    4 sätt att lösa prestandaproblem i sql-server

    Kommentera


    • #3
      Står i början, AMD Athlon MP 1.2GHz

      ------------------
      Att påstå att jag är ett geni är som att helgonförklara djävulen

      [Redigerat av JoakimE den 29 okt 2001]

      ewenson.se - själlöst

      Kommentera


      • #4
        Vad jag menade var att de aldrig zoomar in processorn, därmed kan det lika gärna vara en cyrix som sitter på moderkortet.
        Skydda dina användares lösenord med hash och salt
        4 sätt att lösa prestandaproblem i sql-server

        Kommentera


        • #5
          Näe, Q3 skulle inte gå så fort på en Cyrix

          Sen syns det ganska klart att det är en AMD processor baserad på palominokärnan, eller, alla som vet vad de pysslar med känner igen den
          ------------------
          Att påstå att jag är ett geni är som att helgonförklara djävulen

          [Redigerat av JoakimE den 29 okt 2001]

          ewenson.se - själlöst

          Kommentera


          • #6
            ved säger att datorn och skärmen är ihopkopplade?... antingen körde de någon slags självspelande demo, eller så satt någon annan med en annan dator kopplad till den skärmen

            ------------------
            - "What would humans be without love?" shouted Ipslore
            - "Rare" said Death

            Kommentera


            • #7
              Vem säger att Toms Hardware verkligen brände processorer, han kanske körde med fejkade termometrar och rökeffekter?

              ------------------
              "Jag är inte lat, jag bara lever livet lite saktare..."

              ewenson.se - själlöst

              Kommentera


              • #8
                Vem säger att företagen AMD och Intel verkligen existerar? De kanske bara är fronter för diversionsangrepp utförda av en från en främmande planet utsänd expeditionsstyrka som är här för att förgöra oss?

                Att ta bort kylare från processorer och se om de brinner upp känns extremt nördigt oavsett märke på processorn.

                För övrigt så är det roligare att elda upp sprayburkar, det är mer effektfullt och framförallt billigare än moderna processorer.

                ------------------
                Peer's Law
                The solution to a problem changes the problem.

                [Redigerat av sgtpepper den 12 jan 2002]

                Kommentera


                • #9
                  [citat=sgtpepper]Vem säger att företagen AMD och Intel verkligen existerar? De kanske bara är fronter för diversionsangrepp utförda av en från en främmande planet utsänd expeditionsstyrka som är här för att förgöra oss?
                  [/citat]Och sen blev det tyst.

                  [citat=sgtpepper]
                  Att ta bort kylare från processorer och se om de brinner upp känns extremt nördigt oavsett märke på processorn.

                  För övrigt så är det roligare att elda upp sprayburkar, det är mer effektfullt och framförallt billigare än moderna processorer.[/citat]Mjo, men om det nu skulle vara så att flänsen hoppar av när du sitter på det där stökiga LAN-partyt, då kan det ju vara gräsligt bra att ha en värmesensor på CPUn som klockar ner skiten och stryper Windows.

                  Som Intel har. Men som inte AMD har (hade blir det väl i dagsläget).

                  http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

                  Kommentera


                  • #10
                    JoakimE emmm?
                    [citat]Näe, Q3 skulle inte gå så fort på en Cyrix [/Citat]

                    Vet du ens vad du snackar om tror nog allt 933mhz skulle klara köra q3 alerles utmärkt sen e inte Hz antalet rätvist o mäta på heller fins nog nån sida på www.via.com
                    " The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"

                    Kommentera


                    • #11
                      Saken är ju den att man aldrig ser vad det är för processor i, men jag tror att Toms Hardwares pålitlighet är ganska stor.

                      Kommentera


                      • #12
                        Vafan spelar det för roll om en processor brinner upp när man plockar bort kylflänsen? Skulle kylflänsen trilla av i verkligheten så har man likförbannat problem i form av kortslutet grafikkort och eventuellt kortslutet moderkort - oavsett processormärke.

                        Dessutom, har någon person någonsin tappat kylflänsen? Risken är ju inte direkt överhängande. Den största risken är väl att fläkten dör och skulle det inträffa så kommer ju moderkortet att stänga ner datorn när temperaturen överskrider vad man ställt in på moderkortets överhettningsskydd.

                        Ursäkta mitt vresiga humör och ovårdade språk, är morgonsur och trött på såna här diskussioner.

                        Kommentera


                        • #13
                          Spender > Om man tittar på de ordentligt tilltagna CPU-fläktarna som vissa clockers har så är tyvärr risken ganska överhängande såvida de inte har 'fyrpunktsfäste'. Ett vanligt fäste på t.ex. en Orb-fläkt är skitkasst och jag har faktiskt själv sett att själva pinnen på CPU-sockeln har brutits av p.g.a. tyngden. De där fläktarna väger sina modiga enheter.
                          http://truemaybefalse.blogspot.com - Med en debugger i högsta hugg

                          Kommentera

                          Working...
                          X