Meddelande

Minska
No announcement yet.

p4 2Ghz

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • p4 2Ghz

    Det är personalköp, hur tar sig p4:an 2Ghz mot en amd 1,4 Ghz ?



    ------------------
    Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !

  • #2
    p4:an e bättre på vissa tillämpningar men sämmre på andra...rätt dött lopp

    skall du uppgradera senare med mer ram blire ju besvärligare och dyrare med p4 baserade systemet du du måste köra med rambus.

    kör helt enkelt på en 1.4 ghz amd enligt min åsikt

    ------------------
    weeee!
    das überslyna

    Kommentera


    • #3
      Fv02, oki Jag som trode man bara behövde 7,14Mhz och DeluxPaint IVA AGA när man ritar bilder på datorn. Värst vad du kan

      ------------------
      Real mad hiphop flavaz kickin' it right from tha street without no FEAR, Yo !

      Kommentera


      • #4
        Enligtb en "spel" tok på jobbet, så är det en ungefälig (upplevd, för att citera Telia) hastighetsskillnad på 200 Mhz, dvs P4 1,6 motsvarar AMD T 1,4
        (han har säkert bara testat framerate i något spel...)

        Vissa program "stromtrivs" på P4 eftersom den har en mycket högre busshastighet.

        Fast prisbilden gör att AMD T 1,4 är ett mycket vettigt alternativ, både minne, moderkort och processor är billigare...

        /T



        ------------------
        Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
        Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no

        Kommentera


        • #5
          P4 är snabbare på exempelvis Quake 3, som alla använder som benchmarks trots att Counterstrike och UT är de mest körda spelen. Athlon gör bra ifrån sig på alla uppgifter, medans P4 skiftar helvilt mellan mycket bra och pinsamt dåligt.

          ------------------
          Hollowhead - om den långhårige dåren själv får välja!
          Mä.

          Kommentera


          • #6
            De senaste testerna med P4 o sdram har visat att den blir totalt usel. amd tar den då på alla testerna.

            Så om man ska ha P4 så ska man köpa med Rambus.

            ------------------
            Vissa här i världen har ju lyckats få CompTIA A+. Som jag då!
            Vissa här i världen har ju lyckats få CompTIA A+ & Linux+. Som jag då!

            Kommentera

            Working...
            X