Meddelande

Minska
No announcement yet.

Compaq+HP (helt fel forum, jag vet..)

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Compaq+HP (helt fel forum, jag vet..)

Helt fel forum, men i brist på bättre (både Compaq och HP utvecklar ju egna Unixvarianter och båda bygger NT-servrar och så.. ). Någon moderator/forumledare får gärna flytta tråden om ni lyckas komma på ett bättre ställe att lägga den.

Hursomhelst, Compaq och HP har ju deklarerat en fusion vilket kommer att skapa ett jävligt stort företag (inte större än IBM dock ). Vilka följder tror ni att detta kommer ge, jag menar båda företagen utvecklar bland annat:

* Unixoperativ
    * Servrar i alla möjliga smaker
    * Handdatorer baserade på PocketPC

Antagligen kommer dom att rensa upp utbudet och sparka en ganska stor mängd överflödiga anställda.

Det blir intressant att se vilka val dom tar och hur det går.

------------------
    "To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch

Tror dom kommer att rensa både bland anställda och produkter. Omöjligt att sälja två "nästan" lika produkter med samma namn.
    Antagerligen blir det Servrarna som Compaq har nu.

Är inte Compaq ägare till en massa mjukvarupatent? kan det vara så att man nöjer sig med dessa?

/T

------------------
    Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no

Kommentera

[citat]Antagerligen blir det Servrarna som Compaq har nu.[/citat]
      Du menar att dom fimpar Compaqs serverserier och kör med HPs?

Men hur är det när det gäller de bådas inriktning, täcker HPs serversortiment exakt allt som Compaq täcker och vice versa? Eller finns det marknadssegment som bara Compaq täcker in och andra som bara HP täcker in?

Hursomhelst, det skall bli spännande att se vad det blir i slutänden. Bara dom inte fimpar iPAQen till förmån för Journadan för då blir jag ledsen .

------------------

Kommentera

Trodde du bara brydde dig om IBM...

Nej, jag menar att dom behåller Compaq´s servrar, som har en väldigt stor marknadsandel, och som säljer väldigt bra.

Sen vet jag inte riktigt på konsumentsidan när det gäller laptops och PC vilket som är störst, skulle tippa på HP när det gäller laptop och Compaq när det gäller PC

Vem vet?

Det kanske fortsätter som förut med samma namn? typ SAAB/OPEL/CHRYSLER

/T

------------------

[Redigerat av Toonster den 05 sep 2001]

Kommentera

[citat]Trodde du bara brydde dig om IBM...
          [/citat]
          Compaq och HP är ju konkurrenter till IBM på vissa delar av marknaden vilket gör det intressant, sen har jag faktiskt jobbat på Compaq ett kort tag vilket även det gör det intressant samt att det rent generellt är intressant med så här stora sammanslagningar.

Bara för att man jobbar på ett företag gör ju inte att man slutar att intressera sig för nyheter om andra, eller?

[citat]
          Nej, jag menar att dom behåller Compaq´s servrar, som har en väldigt stor marknadsandel, och som säljer väldigt bra.
          [/citat]
          Ok, men HP har ju även dom servrar som säljer bra, bl.a deras större UNIX-servrar.

[citat]Det kanske fortsätter som förut med samma namn? typ SAAB/OPEL/CHRYSLER
          [/citat]
          Jo, det är ju möjligt förstås, men dom måste nog ändå dra ner på vissa delar i de båda organisationerna, annars kommer dom ju att konkurrera mot varandra.

Jag tycker lite synd om alla f.d Digital-människor på Compaq, nu komer den sista resten av "Digital-andan" att suddas ut...

------------------

[Redigerat av sgtpepper den 05 sep 2001]

Kommentera

Working...
          X