Meddelande

Minska
No announcement yet.

Mac???Reklam

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46

    [citat]En öppen attityd är att säga...[/citat]

    Vilket inget företag gör naturligtvis, men att säga att Apple är "gosiga" i jämförelse med Microsoft är lite väl magstarkt tycker jag, särskilt med tanke på deras senaste klanterier med tex firmware som disablar PC100 minnen, release av MacOS X som är mer beta än den beta2 av Windows XP som jag har installerad...osv


    Microsoft är faktiskt det företag som har den mest öppna attityden av alla mjukvaruföretag när det gäller problem med sina produkter, SUN, Apple, IBM mfl är lysande exempel på hur man inte ska förhålla sig till sina kunder om man strävar efter en mer framskjuten ställning på marknaden.




    ------------------

    "Develop for it? I'll piss on it."
    Microsoft CEO Bill Gates, about developing
    applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
    which led to the demise of NeXT in 1993.
    Patriotism is the virtue of the vicious -Oscar Wilde

    Kommentera


    • #47
      Visst är Win2k ett jättelyft, men....

      Tryck- och reprobranschen är väldigt långsam när det gäller att anpassa sig till nya system (vilket är förståeligt, med tanke på hur komplex processen är). Därför räcker det inte bara med att MS gör något lika bra, eller bättre, än Apple. Systemet måste få gott om tid att "sätta sig" också.

      I övrigt...

      Reefer
      Vad ALLA professionella människor behöver -grafiker såväl som programmerare, är en stabil plattform att jobba på/med, det är inte MacOS men väl NT/2k.

      Som representant från reklambranschen kan jag med gott samvete säga att MacOS instabilitet inte är något större problem. Dåligt skrivna Windows-program är betydligt mer otrevliga för oss.

      jag kan få i stort sett likadan färgjustering med Windows defaultinställningar/inställningar på den bildskärm jag har nu, med dom drivrutiner/inställningar som jag har nu till mitt grafikkort så utökas dessa funktioner betydligt, vad är det för annan hårdvara/mjukvaruinställningar som du tänker på?


      Färghanteringsfrågan handlar inte om hur mycket man kan ställa in bilden på sin egen skräm, utan om hur väl bilder på bildskärm samstämmer med det som kommer ut ur skrivaren och ur tryckeriet. Den kedjan är mer standardiserad och inkörd på MacOS.

      Det beror främst på att (särskilt) Adobes produkter för WINTEL är så j-a sunket portade till den plattformen, att man lätt kan misstänka en baktanke med det.

      Baktanken tror jag inte på, men jag håller med dig. Adobes program funkar inte bra i Windows. Detta är ett stort skäl till varför Macen fortfarande dominerar denna bransch.
      "Leksak ansvarig till vara rensade med vätska de/vi/du/ni är till vara avbröt från omskapare framför rensningen"

      Kommentera


      • #48
        emission

        [citat]Därför räcker det inte bara med att MS gör något lika bra, eller bättre, än Apple.[/citat]

        Ojojoj, du är grafiker va? isåf kan jag möjligtvis förlåta dig för det uttalandet, -liksom jag hoppas att du kan ha överseende med mina "grafikgrodor", men skriv för fan ingenting sådant på ett utvecklarforum för programmerare.

        [citat]Dåligt skrivna Windows-program är betydligt mer otrevliga för oss.[/citat]

        Ni borde sluta upp med att använda program som är skrivna av 13-åriga kiddies.

        [citat]Färghanteringsfrågan handlar inte om hur mycket man kan ställa in bilden på sin egen skräm, utan om hur väl bilder på bildskärm samstämmer med det som kommer ut ur skrivaren och ur tryckeriet. Den kedjan är mer standardiserad och inkörd på MacOS.[/citat]

        Jag vet mycket väl att det är skillnad på bildskärm och tryck, jag ville påpeka för dom Macdroider som envisas med att kalibrering av skärmen skulle fungera mycket bättre på en Mac, att en PC erbjuder betydligt bättre möjligheter för det per default

        Dessutom finns det professionella verktyg för "kedjan" från skärm till tryck för PC, så -återigen, vad gör Macen så förfärligt unik i det avseendet?

        Eller har alla PC-grafiker helt fel i det avseendet? -som jag faktiskt vet att det finns och har träffat.




        ------------------

        "Develop for it? I'll piss on it."
        Microsoft CEO Bill Gates, about developing
        applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
        which led to the demise of NeXT in 1993.
        Patriotism is the virtue of the vicious -Oscar Wilde

        Kommentera


        • #49
          Reefer, vad finns det egentligen för program för PC om man inte vill använda Photoshop, Indesign, QuarkXpress och liknande? Paint och Publisher?

          ------------------
          /Erik
          www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
          /Erik
          "My love for you is like a truck, BERSERKER"
          "Would you like some making f**k, BERSERKER"

          Kommentera


          • #50
            Gimp, Corel Draw.. etc





            ------------------
            Ancilla, face mea laganum!

            Kommentera


            • #51
              [citat]om man inte vill använda Photoshop, Indesign, QuarkXpress och liknande?[/citat]

              Varför vill man inte använda dom?

              Man får väl använda det som står till buds.

              ------------------

              "Develop for it? I'll piss on it."
              Microsoft CEO Bill Gates, about developing
              applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
              which led to the demise of NeXT in 1993.
              Patriotism is the virtue of the vicious -Oscar Wilde

              Kommentera


              • #52
                Gimp, CorelDraw och Publisher alltså?

                ------------------
                /Erik
                www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
                /Erik
                "My love for you is like a truck, BERSERKER"
                "Would you like some making f**k, BERSERKER"

                Kommentera


                • #53
                  Eller varför inte asm + tasm och göra grafiken manuellt? Blir garanterat snabba filer, iaf.

                  ------------------
                  Ancilla, face mea laganum!

                  Kommentera


                  • #54
                    Reefer, Jag har inte sagt att kalibreringen av skärmen skulle vara lättare, jag pratar om färghantering. Dvs från kalibrering av skärmen till skrivare/tryckpress.

                    Jag gillar inte att du försöker få det att verka så himla bra på PC när vi VET att det inte är så.

                    Det är inte av en speciell orsak som vi sitter med både Mac och PC på jobbet. Visst PC funkar bra när man bryter sidor i QuarkXPress, men fotograferna, grafikerna och reprot vill använda Mac därför att de har full koll på färghanteringen ut till tryckpressen.

                    ------------------
                    /Petra
                    If you see someone without a smile, give them yours.
                    /Petra
                    If you see someone without a smile, give them yours.

                    Kommentera


                    • #55
                      [citat]Jag gillar inte att du försöker få det att verka så himla bra på PC när vi VET att det inte är så.[/citat]

                      Jag gillar inte att du försöker få det att verka så himla bra på Mac när jag VET att det inte är så.

                      ps. måste vara jobbigt att tillhöra en sekt där övriga världen är så taskiga mot er.(macläs: PC ägare).ds


                      ------------------

                      "Develop for it? I'll piss on it."
                      Microsoft CEO Bill Gates, about developing
                      applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
                      which led to the demise of NeXT in 1993.

                      [Redigerat av Reefer den 02 maj 2001]
                      Patriotism is the virtue of the vicious -Oscar Wilde

                      Kommentera


                      • #56
                        Jag tillhör ingen sekt, men du verkar vara rätt ensam här att försvara PC i tryckeribranschen. Det kanske är så att DU känner dig ensam att försvara nåt som kanske inte är så perfekt.... i alla fall inte ännu.

                        ------------------
                        /Petra
                        If you see someone without a smile, give them yours.
                        /Petra
                        If you see someone without a smile, give them yours.

                        Kommentera


                        • #57

                          [citat]Det kanske är så att DU känner dig ensam att försvara nåt som kanske inte är så perfekt....[/citat]

                          Nej, jag använder WINTEL i den trygga förvissningen om att 92 % av alla datorägare gör detsamma.

                          Kvalite vinner i längden, vilket klart visas av dessa överväldigande siffror.

                          Och det där med "perfekt"....men please, återigen -Skoda vs Ferrari, -och jag menar fortfarande inte att Macn skulle vara det senare.

                          Nä vi får nog vänta tills dess att du har en kopia av den riktiga versionen av MacOS X installerad, -förmåga att jämföra OS på samma basis är av största vikt i sammanhanget.



                          ------------------

                          "Develop for it? I'll piss on it."
                          Microsoft CEO Bill Gates, about developing
                          applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
                          which led to the demise of NeXT in 1993.
                          Patriotism is the virtue of the vicious -Oscar Wilde

                          Kommentera


                          • #58
                            Ojojoj, du är grafiker va? isåf kan jag möjligtvis förlåta dig för det uttalandet, -liksom jag hoppas att du kan ha överseende med mina "grafikgrodor", men skriv för fan ingenting sådant på ett utvecklarforum för programmerare.

                            Jag såg smileyn... Reefer, jag är programmerare på en reklam-/webbyrå, och arbetar med både Win2k och MacOS9 dagligen. Win2k för utvecklingsarbete och MacOS för grafiskt arbete. Trots merarbetet med att arbeta med två plattformar gör jag detta, eftersom det är mest effektivt.

                            "Leksak ansvarig till vara rensade med vätska de/vi/du/ni är till vara avbröt från omskapare framför rensningen"

                            Kommentera


                            • #59
                              Några hundra miljarder flugor äter skit, betyder det att vi alla ska äta skit, Reefer?

                              Kan du inte acceptera att Windows inte ÄR överlägset inom alla områden? Jag har ju inte precis sagt att Mac är bäst inom alla områden så kan inte du också erkänna att det finns områden där Windows inte är bäst??

                              Lite "grace" skulle inte skada.

                              ------------------
                              /Petra
                              If you see someone without a smile, give them yours.
                              /Petra
                              If you see someone without a smile, give them yours.

                              Kommentera


                              • #60
                                [citat]Lite "grace" skulle inte skada.[/citat]

                                LOOOLL...ska du prata om grace som blir skitsur för att man kritiserar Mac?



                                ------------------

                                "Develop for it? I'll piss on it."
                                Microsoft CEO Bill Gates, about developing
                                applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
                                which led to the demise of NeXT in 1993.
                                Patriotism is the virtue of the vicious -Oscar Wilde

                                Kommentera

                                Working...
                                X