Meddelande

Minska
No announcement yet.

Mac???Reklam

Minska
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

ska du prata om grace som blir skitsur för att man kritiserar Mac?
    Hohoho, det kom ju från rätt person! Vem är det som tar i ända från tårna när någon råkar säga nåt negativt om mjukvaror från Redmond..?

Nu börjar det faktiskt likna hederlig gammal pajkastning - det var länge sen!

------------------
    It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
    It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
    It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
    Queen - Machines (1984)
    "Det är inte samma sak att lyssna på handboll!"
    "Öh, det är höjdhopp..."
    Insiktsfulla studenter lyssnar på OS-sändningarna från Sydney.

Kommentera

[citat]Vem är det som tar i ända från tårna när någon råkar säga nåt negativt om mjukvaror från Redmond..?[/citat]

*beep* lack of comprehensive skills detected...

------------------

"Develop for it? I'll piss on it."
      Microsoft CEO Bill Gates, about developing
      applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
      which led to the demise of NeXT in 1993.

[Redigerat av Reefer den 03 maj 2001]
      Patriotism is the virtue of the vicious -Oscar Wilde

Kommentera

Reefer, jag ber dig än en gång att försöka hålla diskussionen på någorlunda nivå. Jag bevärdigar inte ditt senaste inlägg med en kommentar eftersom det inte leder någonstans.

------------------
        /Petra
        If you see someone without a smile, give them yours.
        /Petra

Kommentera

Petra du är skenhelig, den som ger sig in i leken får leka tåla.

Kom inte och gnäll om att "bevärdiga" någonting när du själv skriver en massa fåniga inlägg.

------------------

Kommentera

[citat]SUN, Apple, IBM mfl är lysande exempel på hur man inte ska förhålla sig till sina kunder om man strävar efter en mer framskjuten ställning på marknaden.[/citat]

Hmm, märkligt. IBM har ju en framskjuten ställning på marknaden, hur går nu detta ihop?

Förövrigt så ger IBM bort Redbooks i parti och minut för att utbilda kunderna och har ett stort supportbibliotek online, det är snällt.

Apple däremot är ju pure evil, det håller jag med om. Sun har ju utvecklat Java så dom kan man ju inte klaga på men vad har Apple gjort för världen?

------------------
            "Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny

Kommentera

Jag förstår fortfarande inte varför folk envisas med att jämföra två så olika plattformar som Mac och PC. Det finns ju ingen som envisas med att man måste jämföra en rallybil med en F1:a, det är motsvarande fast inom bilvärlden, den ena är ju klart bäst inom sitt område medans den andra är klart bäst på det som den är byggd för.

Kommentera

Reefer, det är ju du som är stingslig när du stöter på motstånd. Försök inte få det att verkar som om det är jag som är stingslig.

Jag har hittills inte fått förhöjd puls över dina kommentarer (de är inte speciellt nya) utan det verkar ju som om det är du som måste sänka dig till att kalla oss för macdroider och att vi tillhör en sekt då vi inte ser allt som dig. Sen snäser du åt folk att "get off your back" då du börjar bli irriterad (såg att du redigerat bort det i efterhand).

Så jag tror det är nog vi andra som ska säga "den som ger sig in i leken får leken tåla".

------------------
                /Petra
                /Petra

Kommentera

Såja, ni - ingen nämnd, ingen glömd - har precis påvisat att ni klarar av att föra pajkastningsdiskussioner.
                  Jag ber er nu att omgående återgå till att föra en diskussion utan personangrepp.

Sann konversation består i att bygga vidare på en annan människas konstateranden, inte omkullkasta dem.
                  E.G.B.L.

De som håller med oss kanske inte har rätt, men vi beundrar deras skarpsinne.
                  Oscar Wilde

------------------
                  med vänliga

Rikard
                  forumledare, webForum
                  jobbskatteavdrag.se

Kommentera

[citat]Så jag tror det är nog vi andra som ska säga "den som ger sig in i leken får leken tåla".[/citat]

Typiskt -och väntat lågt av dig, att får det att framstå som om du har hela wF bakom dig, vilket du inte har.

------------------

Kommentera

[citat]Hmm, märkligt. IBM har ju en framskjuten ställning på marknaden, hur går nu detta ihop?[/citat]

Nu var det främst den -för IBM, pinsamma historien med OS/2 som jag tänkte på.

------------------

Kommentera

Reefer, du vet också spelreglerna. Håll dig till dem!

Typiskt -och väntat lågt av dig,

Det spelar ingen roll vem som skriver en sådan kommentar eller mot vem den är riktad.
                        VM i pajkastning/personangrepp hålls inte på webForum.

------------------
                        med vänliga

Rikard
                        forumledare, webForum
                        jobbskatteavdrag.se

Kommentera

Förstår inte riktigt vad som är så pinsamt med OS/2. Ett stabilt, snabbt, resurssnålt OS med ett toppmodernt OOUI?

------------------
                          Snyggt, Chainsaw. Tränar inför VM i core dump, ser jag?
                          Mä.

Kommentera

Reefer:
                            [citat]Nu var det främst den -för IBM, pinsamma historien med OS/2 som jag tänkte på.[/citat]
                            Ja, men det är ett glömt kapitel vid det här laget. Inga mer konsument-OS för IBMs del.

[citat]Förstår inte riktigt vad som är så pinsamt med OS/2. Ett stabilt, snabbt, resurssnålt OS med ett toppmodernt OOUI?[/citat]
                            Att OS/2 var (är) ett bra OS är ju varken en nyhet eller ett argument. Det pinsamma som Reefer åsyftar var, antar jag, den marknadsmässiga biten. Inte ens den mest OS/2-bitna liraren kan ju påstå att det gick så bra att kränga OS/2...

------------------
                            "Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny

Kommentera

Provar:

- Det gick bra att kränga OS/2!

Funkis.
                              "Leksak ansvarig till vara rensade med vätska de/vi/du/ni är till vara avbröt från omskapare framför rensningen"

Kommentera

Hmm. Ok, det går att påstå det, men det är inte sant .

------------------
                                skaparen av allt som är mjukt och luktar lavendel

Kommentera

Working...
                                X