Meddelande

Minska
No announcement yet.

Pc rockar, punkt.

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Skulle bara säga att proffs kör med Dubbla CPUer
    - Till PC

    - Varför?
    - Visa mig en Mac med 2x1Ghz och SSE instruktioner ...

    -windows 95/98 är två embarmliga exempel på hur ett OS inte skall fungera ... är det en enda person som ärligt kan säga att de aldrig fått upp en blåskärm utan anledning i Win 95/98

    -Win ME har lösningen på de flesta av 9x föregångarnas problem ...

    - Men kör man DUAL har man WIN NT el. 2000 kör själv med det senare har aldrig fått en blåskärm utom när jag själv orsakat den genom att installera felaktiga drivrutiner ... men då stod det i blåskärmen ... i win 95 står det ju oftast fel i modul 5674:467836 eller nåt liknande ...

    - Men det är knappast någon överdrift att säga att man vill ha en PC när man skall köpa nytt grafikkort ... då det ju bara är 3dFnumera uppköpt) utav prestanda tillverkarna som bryr sig om mac ....

    ///XoroX

    ------------------
    -Carpe Diem -
    -Carpe Diem -

    Kommentera


    • #47
      Ja, XoroX, visst är PC:n en fantastiskt utvecklad dator. Jag säger dock såhär:

      Radius 81/110, Umax Pulsar 1800MP och 2000MP, Power Tower Pro 225 och 250MP, Power Macintosh 9600/200MP, G4/450MP, G4/500MP, G4/533MP, DayStar Genesis MP 800+.

      Detta är diverse MP-datorer på Mac-sidan av varierande ålder och storlek. Jag föredrar en rejäl Power Macintosh G4/533MP med Radeon eller GeForce 2-kort och Velocity Engine framför en liten MP-Pentium med SSE. OSt är naturligtvis Mac OS X som jag själv kör.

      Multiprocessor-maskiner baserade på Power Mac har funnits länge och erbjuder sedan långt tillbaka bra prestanda i olika programvaror. Nu har ju faktiskt Apple introducerat nVidia GeForce i G4rna. 3dfx (R.I.P) har ju annars erbjudit utmärkta grafikkort.

      Ska man köra riktigt tunga saker i klassen över Apples G4r tar jag nog en SGI-maskin eller något från Sun med Unix. Ev. en maxad Xeon-maskin med 4 processorer och förstklassig hårdvara, men de behoven har jag inte. Dessutom talar man om helt andra prisnivåer. G4:an med sina goda prestanda räcker väl för mig.

      ------------------
      Intresserar sig för debatter om olika saker
      Intresserar sig för debatter om olika saker

      Kommentera


      • #48
        Förresten, "SSE" finns till Macen, det kallas för Velocity Engine och är inbyggt i G4-processorn. VE (eller AltiVec) klarar utan problem en jämförelse med SSE. Besök Motorola och kolla in mer info om Velocity Engine.

        Framtida G4r kommer sannolikt att få dubbla VE-enheter per processor. Dessutom talas det om MP-Macar med 4 G4r och Mac OS X. En sådan maskin är något att kolla närmare på.

        En Daystar Genesis MP med 4 PowerPC 604e är inte heller så dum att köra *nix på (tyvärr tillverkas den inte mer, men det är en mycket bra maskin).

        ------------------
        Intresserar sig för debatter om olika saker
        Intresserar sig för debatter om olika saker

        Kommentera

        Working...
        X