Meddelande

Minska
No announcement yet.

Hur fan stod jag ut?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Förr i tiden var tekniken inte tillräckligt kraftfull. Det är tragiskt att nu när den är det så är det i stället politik som sätter stopp.

    Kommentera


    • #17
      Win 7 är som sagt något "helt nytt" och jag kör det nu och gjort i några månader och känns fortfarande bra. Vista testade jag men åkte ut lika snabbt som det kom in. XP gick stabilt för mig efter massa SP men känner många som haft stora problem. Dock har dessa installerat/avinstallerat massa skit som sabbar Windows totalt. En "kund" har kört XP i 5 år utan ominstallation etc och går fortfarande som en klocka, dock har denna personen inte installerat mer än Office och andra större/välkända paket och inte pillat massa i systemet som många gör.

      Som jag förstått det involveras program mer systemet när de är installerade i Windows (därför blir mkt skärp kvar vid avinstallation i registret etc) medan OS X isolerar program och systemet. Därför påverkas inte OS X av massa skumma installationer.

      Själv har jag en macbook som gått felfritt i 2 år medan en kompis som har macbook pro har fått byta hårddisk, datorn vänsterklickar om man trycker utanför knappen/padden, dvs om man vilar handlederna på datorn samt något moderkortsproblem.

      Linux (Ubuntu) testade jag någon månad med fick så mycket problem att jag inte orkade med det länge.
      http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

      Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.

      Kommentera


      • #18
        Mycket bra inlägg av tydal, det är viktigt att redogöra för kunskap som sträcker sig ut på bredden. Bra svar av legis också dock håller jag inte med om detta med IE. Det är viktigt att se hur det kan integreras utan att du som leverantör stänger ute andra aktörer.
        En gång i min ungdom upphov jag min stämma i USA för bättre och enhetlig standard!
        Svaret jag fick var, "Mr Aspenryd, you don´t no our anti trust laws!"
        Så det kan vara svårt att vara stor.
        Men det jag ser nu med Win7 är mycket glädjande, så kanske vi får se fram emot datorer som rullar på utan problem! Det senaste jag har upptäckt är en sinnrik återtagning av ett tidigare läge! Gå djupare in och högerklickAa när du har skapat backup!
        Livet är kort och Nu!
        Läs mera!
        !?

        Kommentera


        • #19
          Kort svar till Lasp. Jag menade inte IE i sig, det är MS själva som valt att ta bort det i Europa. EU drar det hela mycket längre än så och de senaste åren har dels handlat om utnyttjande av monopolställning samt beslut om att skeppa XP och Vista utan Mediaspelare. EU är enormt vaga med vad de förväntar sig av MS och ibland kan man tro att de helt enkelt inte vill att MS ska ha någon marknad alls i Europa. Nu när MS valt att ta bort IE från Win7 har de t.ex. blivit stämda av Mozilla, Opera m.fl. som vill att MS istället ska skeppa Win7 med ALLA webbläsare som finns på marknaden. Så vi har EU som vill ha färre produkter i Windows och konkurrenter som vill att deras produkter istället ska skeppas MED produkten. Konkurrenterna nöjer sig inte ens med att MS sagt att varje OEM själva får bestämma vad de vill skeppa med sina maskiner.

          Det är komiskt på ett ledsamt sätt.
          http://gråimport.se

          Kommentera


          • #20
            Jag gillade Apples diss till Win7 på senaste mässan. Windows måste börja om från början om de ska ha någon chans att reparera de skador de gjort med tidigare system

            OSX Snow Leopard kommer ju stjäla alla till slut. Lite läskigt nästan - att se hur Apple tar över världen.
            Silfver Creations

            Kommentera


            • #21
              Ingen slår Apple på PR. De har dessutom råd (ur politisk och kundbaserad synvinkel) att vara kaxiga
              http://gråimport.se

              Kommentera


              • #22
                silfver skrev: Visa inlägg
                Jag gillade Apples diss till Win7 på senaste mässan.
                Finns det filmat? Har du en länkt till det på tuben ex?

                OSX Snow Leopard kommer ju stjäla alla till slut. Lite läskigt nästan - att se hur Apple tar över världen.
                Personligen tyckte jag det var många nya funktioner mellan tiger och leopard, dvs en klar uppgradering men snow Leopard känns inte lika självklar. Det är ifs fortfarande Leopard.
                http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

                Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.

                Kommentera


                • #23
                  Snow Leopard kommer väl inte innehålla så mycket nytt?
                  Min blogg | Mina böcker

                  Kommentera


                  • #24
                    Det blir mest ändringar under skalet, så att säga.

                    http://www.apple.com/macosx/refinements/
                    Break a rule!

                    Kommentera


                    • #25
                      legis skrev: Visa inlägg
                      Ingen slår Apple på PR. De har dessutom råd (ur politisk och kundbaserad synvinkel) att vara kaxiga
                      De ljuger som in i helvete dock. Eller ignorerar vissa delar av verkligheten som inte tilltalar dem kanske är ett bättre sätt att uttrycka det. Lanseringen av Safari 4 t.ex.
                      David Shamloo-Ekblad

                      Go Habs! Go Team Canada! | For music addicts: Last.fm, SongMeanings

                      Kommentera


                      • #26
                        dAEk skrev: Visa inlägg
                        De ljuger som in i helvete dock. Eller ignorerar vissa delar av verkligheten som inte tilltalar dem kanske är ett bättre sätt att uttrycka det. Lanseringen av Safari 4 t.ex.
                        Jodå, det är lite det jag menar. De har råd att överdriva, det har till och med ansetts riktigt coolt att Apple gjort så år efter år. Men det är en del av spelet
                        http://gråimport.se

                        Kommentera


                        • #27
                          dAEk skrev: Visa inlägg
                          De ljuger som in i helvete dock. Eller ignorerar vissa delar av verkligheten som inte tilltalar dem kanske är ett bättre sätt att uttrycka det. Lanseringen av Safari 4 t.ex.
                          Vet inte vad du specifikt syftar på, men att man överdriver, ljuger eller vinklar så som det passar känns knappast som ett problem som är unikt för Apple.

                          Snarare är de företag som inte sysslar med sådant unika.
                          Break a rule!

                          Kommentera


                          • #28
                            muskot skrev: Visa inlägg
                            Vet inte vad du specifikt syftar på, men att man överdriver, ljuger eller vinklar så som det passar känns knappast som ett problem som är unikt för Apple.
                            Här är några falskheter:
                            Acid 2 Compliance
                            Safari passed Acid 2 on October 27, 2005,
                            two-and-a-half years before any other popular browser

                            Movable Tabs
                            Safari was the first browser to let you organize tabs by dragging and dropping.

                            Downloads Window
                            Safari was the first popular browser with a download management window.

                            RSS Reader
                            The first browser to feature a built-in RSS reader

                            Built-in Google Search
                            Safari was the first popular browser to build a search field into its user interface.
                            Det finns fler: http://my.opera.com/community/forums....dml?id=267815
                            David Shamloo-Ekblad

                            Go Habs! Go Team Canada! | For music addicts: Last.fm, SongMeanings

                            Kommentera


                            • #29
                              dAEk skrev: Visa inlägg
                              Här är några falskheter:

                              Det finns fler: http://my.opera.com/community/forums....dml?id=267815
                              Vissa av dem behöver ju inte vara falskheter, om man definierar "popular browser" som något som Opera inte är. Men visst är det en vilseledande vinkling.
                              Microsoft Certified Application Developer

                              Kommentera


                              • #30
                                Det var en diger lista.

                                Ganska patetiskt att som Apple hävda att man var först med finesser man snarare var sist med, men det känns ganska irrelevant huruvida en viss funktion var först i Safari eller någon annan webbläsare. Hur bra ett program är avgörs ju inte av hur långt före/efter konkurrenterna en viss funktion introducerats.

                                (Och nej, jag är ingen Safari-användare själv, kör Firefox.)
                                Break a rule!

                                Kommentera

                                Working...
                                X