Meddelande

Minska
No announcement yet.

Grafikfunderingar GTA V.

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Grafikfunderingar GTA V.

Hej!
    Jag kör GTA V en del och har tidigare haft problem med att vägar och hus inte hinner ritas upp tillräckligt fort. Det är väldigt dumt när man kör bil i hög hastighet och det helt plötsligt finns ett osynligt hus framför bilen.
    Hårdvaran i datorn ska räcka till men något gör att det knasar.

Nu löser jag problemet genom att först starta spelet, sedan tabba ner det och öppna Aktivitetshanteraren. Där går jag in på Information, högerklickar på GTA5.exe och ändrar Ange prioritet från Normal till Hög. Klickar sedan Ja i varningsrutan och går tillbaks till spelet. Då flyter allt perfekt.

Nu måste jag göra detta varje gång vilket ibland glöms av, med resultat att jag kraschar in i hus igen... Kan jag inte ordna så att Prioritet alltid sätts till Hög så fort spelet startas? Var gör man det i så fall?
    Mitt företag

Du råkar inte sitta med ett Nvidia Geforce-kort? Och då har Nvidia Geforce Experience installerat?
    Där kan du använda optimerade inställningar på spelet och justera lite efter egna önskemål om grafik eller prestanda.
    /Sharkey

StoffesFoto.se - Mina bilder, inte dina!

Kommentera

Sharkie skrev: Visa inlägg
      Du råkar inte sitta med ett Nvidia Geforce-kort? Och då har Nvidia Geforce Experience installerat?
      Där kan du använda optimerade inställningar på spelet och justera lite efter egna önskemål om grafik eller prestanda.
      Jo, det är precis så jag har det. Hade ingen aning om att man kunde justera där, återkommer med resultat!
      Mitt företag

Kommentera

Annars kan jag rekommendera Prio: http://www.prnwatch.com/prio/
        Gameboy Genius - Foto: Gatukonst och elektronikporr
        Internklippning:
        1) Snaggning av fångar.
        2) Klippning frisörer emellan.

Kommentera

Sharkie skrev: Visa inlägg
          Det hjälpte tyvärr inte, allt flyter på hur bra som helst förutom just detta problem så jag gissar mer på att det är någon bugg än avsaknad av datakraft.

nitro2k01 skrev:
          Annars kan jag rekommendera Prio: http://www.prnwatch.com/prio/
          Fungerar klockrent! Tack!
          Mitt företag

Kommentera

Working...
          X