Meddelande

Minska
No announcement yet.

Analogt

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Analogt

    Hallå där!

    Jag fick ett ryck och ropade hem en gammal hederlig analog kamera (som råkade bli 3 totalt nu) på tradera. Det blev en Agfa Isola (120 film), en Nikon F601 (35mm) och en Minolta Hi-Matic F (35mm).
    Detta samma månad som jag köpt en Nikon D800 med tillhörande objektiv för en mindre förmögenhet :/

    Dock.. jag har gått så pass länge utan att fota alls mer än "jobb" nu så jag tänkte ta tag i det på riktigt.. Kan det vara solen månne?

    Är det nån mer som fotar analogt här?
    Hur gör ni med framkallning?
    Kan det vara värt att köra framkallningen själv? Var ju iofs längesen jag höll på med det, men jag kan grunderna och nuförtiden finns ju Google
    Vilken film ska jag sikta in mig på?


    Kommer säkert på fler frågor vad det lider...
    Patric

    www.bejbi.se
    | blog.bejbi.se | www.patricfranksson.se | hilfemag.com

  • #2
    kul! Jag har nyligen också plockat upp det analoga - och nu börjar det bli dags för mig att fundera på framkallning också. Jag kör med en Diana Mini och en Pentax systemkamera som jag glömt modellbeteckningen på.
    @aviddevguy

    Kommentera


    • #3
      Det var ett tag sedan jag fotade analogt men tänkte ge mig på det igen. Jag hittade nämligen film och fotopapper i mig gamla bil och det har säkert legat där i 3 kanske 4 år, film till både småformat, EOS 30, och mellanformat, Mamaiya RB67.
      Lite "fusk" måste jag ta till, framkalla filmen inga problem men att få till ett mörkrum igen är nog kanska svårt så det blir nog till att skanna in filmen, småformat, i diascannern.

      Skall bli väldigt intressant och se hur bilderna blir, om det blir nått..

      Kommentera


      • #4
        Vad kul att fler tänkt samma som mig!
        Patric

        www.bejbi.se
        | blog.bejbi.se | www.patricfranksson.se | hilfemag.com

        Kommentera

        Working...
        X