Meddelande

Minska
No announcement yet.

Framkalla bilder på nätet

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• civilpolisen
    started a topic Framkalla bilder på nätet

Framkalla bilder på nätet

Ja... det lär väl ha diskuterats tidigare.
    Jag minns att jag framkallade bilder 2008 och jag var så GRYMT nöjd med det. De skickade bilder i en låda + faktura med samma paket.

Nu ärt det så att jag av en händelse inte har möjlighet att lokalisera mitt minne retroaktivt och namnet på denna tjänsten har därför avaktualiserats ur minnesbanken...

Finns det nån tjänst som levererar på bara två dagar???

Annars finns det en fotoaffär i stan... kanske lite dyrare, men garanterat snabb leverans. Det rör sig om kanske 10 foton... så det är kanske bäst??

• @nders
    replied
    civilpolisen skrev: Visa inlägg
    Kan någon med befogenheter flytta denna tråd till fotoforumet, jag noterade att det finns ett sådant.
    Din önskan är min lag.

Leave a comment:

• b242569
    replied
    civilpolisen skrev: Visa inlägg
    Kanske det som behövdes för att kunna "Markera som löst"!! :-)
    Att någon skrev ett inlägg efter ditt? Nej, det hade inte varit nödvändigt. Kolla tråden http://www.webforum.nu/showthread.php?t=184929.

Leave a comment:

• civilpolisen
    replied
    Tack för länk!!
    Intressant läsning!
    Kanske det som behövdes för att kunna "Markera som löst"!! :-)

Leave a comment:

• msossna
    replied
    Lite sent nu, men om någon annan hittar tråden och har samma fråga: http://pcforalla.idg.se/polopoly_fs/...2598601791.jpg (hela testet http://www.idg.se/2.1085/1.453762/ha...semesterbilder, inget höjdartest, men priserna och leveransinformationen i bilden är användbara).

Leave a comment:

• civilpolisen
    replied
    Så här blev det:

Gick till den lokala fotohandlaren med min USB sticka.
    29 bilder x2 = 1.98 per bild = 115:- totalt.

OK, finns säkert billigare på Internet.... MEN!! Detta är med 6 minuters leverans, inget porto och ingen faktureringsavgift eller trassel med Internetbanken.

Jag räknade med 2-300 kronor och därför reflekterade jag inte ens över dubbla kopior. Men väl i affären kostade mina 29 bilder bara 75 spänn.... Man får rabatt vid 50 bilder, så andra halvan blev inte alls lika kostsam.

Jag är väldigt nöjd faktiskt!! Resultatet i övrigt är förmodligen jämförbart.

Det jobbiga i sammanhanget är att rensa bland alla 640 bilder.... Man blir ju skapligt trött i huvudet på sånt!! Men det momentet måste man ju utföra manuellt även om man utnyttjar en tjänst på Internet för själva utskriften.

Kanske går det med mjukvara att automatisera även denna process...?? :-)
    Kul tanke att bita i!!

[redigera]
    Kan någon med befogenheter flytta denna tråd till fotoforumet, jag noterade att det finns ett sådant. Då kanske fliken "Markera som lösning" blir aktiv...(??) Oj vad jag ska markera....!!!!!!!!!! :-)

Leave a comment:

Working...
X