Meddelande

Minska
No announcement yet.

Nu när flash försvinner

Minska
X
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nu när flash försvinner

Hallå!

Jag har en klient som har en flashvideo på sin hemsida. Jag har förklarat för honom om situationen med att flash är på väg bort och nu när hans webbläsare inte längre har stöd för flash har han insett att det faktiskt är på riktigt.

Han är jätteförälskad i den här animationen och vill absolut inte ge upp den. Först var min idé att konvertera animationen till mp4 och köra den som html5 video, men kruxet är att filen då blir nästan 20MiB, alldeles för stor. Jag hittade då till slut "Swiffy" som gjorde om animationen på något vis jag inte riktigt satt mig in i hur, men utan ljud. Detta resulterade i en fil på runt 500KiB, helt klart godkänt, men min klient vill ha kvar ljudet.

Hur hade ni gjort i den här situationen?
    Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Skumt att ljudet försvann. Ska det junte göra om .flv-filen är som den ska.
    Testa andra konverterare: https://www.google.com/search?q=conv...utf-8&oe=utf-8
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Kommentera

Sorry, var kanske lite vag i min beskrivning. Swiffy gör alltså om flashanimationen till SVG-grafik och animerar denna mha JavaScript, således kan inget ljud finnas med.

Min tanke nu är att lägga ljudet i en separat mp3-fil och spela upp med <audio> och på något sätt se till att synka ljudet med animationen.

[b]red.[b] Och som genom ett mirakel började även ljudet fungera i Swiffy. Fråga inte, jag har ingen aning om hur. Det stod att det inte skulle fungera. :-D
      Last edited by prplxr; 2015-11-05, 10:56.
      Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

Kommentera

Working...
      X