Meddelande

Minska
No announcement yet.

16 snygga standardfärger?

Minska
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • 16 snygga standardfärger?

    Hej alla glada!

    Jag vill ha en palett med 16 färger som man kan välja mellan för att markera olika grejer. Har ni nåt förslag på hexkoder eller liknande för 16 distinkta färger som både fyller sitt syfte att markera och inte ser skitfult ut?

    Det visade sig vara svårare än jag trodde. Se denna bild. Alla färger är extremt färgglada och det ser ut som lekskola om man visar dem bredvid varandra.
    https://i-msdn.sec.s-msft.com/dynimg/IC263558.gif

    Det är också för många i samma nyans. T.ex. saknar jag orange.
    Apple har löst det genom omättade färger med deras färgmarkering i finder, men det är inte 16 så jag kan inte sno det rakt av. Det ser snyggare ut med omättat, men man tappar lite tydlighet så söker en bra balans.

    Tänkte att det finns nån som har löst det här tidigare?
    bassebhu - din kompis bland kompisar

    Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
    eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

    Rapportera till bassebhu

  • #2
    http://flatuicolors.com/ kanske?
    "det går inte att lära en gammal norrlänning byta namn på irc" - gammalt kinesiskt uttryck

    Kommentera


    • #3
      Bäst orange, enligt mig, är #ffa500! Så det, så! :-D
      En juste grön tycker jag är #ccff00.
      Avundas aldrig någon det sken av lycka han har för du känner inte hans hemliga sorger.

      Kommentera


      • #4
        Tack! Det var ett snyggt tema, men för mycket liknande nyanser. Snor några!
        Jag kanske siktar för högt med att få 16 ogrälla färger som samtidigt är tydligt åtskiljbara.
        bassebhu - din kompis bland kompisar

        Om du mot förmodan inte är nöjd med kompositionen av ovanstående inlägg,
        eller att det helt enkelt inte nådde upp till dina förväntningtar - var god:

        Rapportera till bassebhu

        Kommentera

        Working...
        X