PDA

View Full Version : Marlboro och KKK

tillmar
2004-03-31, 22:22
Tja,
Några i min klass snackar om att marlboro har typ anknytning till KKK undrar om det är nån som vet om det stämmer o på vilket sätt i såfall.

Finns ju tillexempel en massa tecken typ.

1. Dom tre Röda märkena bildar ju tre K:n (KKK)
2. Sen står det ju nån text som står för vi kom vi såg vi segra eller nått.
3. Mellan bena på hästarna så ser det ut som KKK gubbe med luva som sträcker ut handen.

Finns säkert en massa mer kommer bara inte ihåg mer vad han sa.

/Tillmar

Pedda
2004-03-31, 22:28
3. Mellan bena på hästarna så ser det ut som KKK gubbe med luva som sträcker ut handen.

Har inte kollat in ciggpaket så mycket, men om det är en gubbe på paketen, vad gör han då mellan benen på hästarna?? ;) :e

tillmar
2004-03-31, 22:30
hehe jadu det det kan man ju bara spekulera om:OO

Sökte på google hitta nått men jaär inte bra på tyska så ja fatta inget:-P
Nån annan stanns stod det nått om att politker som stödjer KKK har massa aktier eller nått i marlboro :q

Poffe
2004-03-31, 22:31
Old news ;)

På några ställen på paketet kan man se hängda negrer och så är det som sagt KKK-huvor mellan hästarnas ben.

tillmar
2004-03-31, 22:32
Old news ;)

På några ställen på paketet kan man se hängda negrer och så är det som sagt KKK-huvor mellan hästarnas ben.

Jo så var det, kanske inget nytt men ja har aldrig hört om det.

frankof
2004-03-31, 22:34
Och alla hårdrockskivor innehåller satanistiska budskap om du spelar dom baklänges (och tolkar rätt ;) ) :p

UlfT
2004-03-31, 22:37
2. Sen står det ju nån text som står för vi kom vi såg vi segra eller nått.Vad har Julius Caesar med KKK att göra? :OO

tillmar
2004-03-31, 22:37
Och alla hårdrockskivor innehåller satanistiska budskap om du spelar dom baklänges (och tolkar rätt ;) ) :p

Självklart. :h

Ingen som har nån lite mer vättigt svar. Om detta bara är ett påhitt skriv det bara.

tillmar
2004-03-31, 22:39
2. Sen står det ju nån text som står för vi kom vi såg vi segra eller nått.Vad har Julius Caesar med KKK att göra? :OO

Ja förmodar att ja kom ja såg ja segra va han som sa eller?

Isåfall ingen anning, Men vad har han då med marlboro då att göra:-P

UlfT
2004-03-31, 22:41
Ingen som har nån lite mer vättigt svar. Om detta bara är ett påhitt skriv det bara. Som alltid, finns ju Google till hands med svaren på allt. Sök på "marlboro" och "kkk" (klicka "Jag har tur", så kommer du till en sida som avslöjar klintbergare.

Rufus
2004-03-31, 22:41

Isåfall ingen anning, Men vad har han då med marlboro då att göra:-P Han sade det t.o.m på latin; Veni, vidi, vici.
Frågan är inte vad han har med Marlboro att göra utan vad Marlboro har med honom att göra.
De har citerat honom utan mig veterligen hans tillåtelse.

tillmar
2004-03-31, 22:44

Isåfall ingen anning, Men vad har han då med marlboro då att göra:-P Han sade det t.o.m på latin; Veni, vidi, vici.
Frågan är inte vad han har med Marlboro att göra utan vad Marlboro har med honom att göra.
De har citerat honom utan mig veterligen hans tillåtelse.

Det har du kanske rätt i.

tillmar
2004-03-31, 22:47
Ingen som har nån lite mer vättigt svar. Om detta bara är ett påhitt skriv det bara. Som alltid, finns ju Google till hands med svaren på allt. Sök på "marlboro" och "kkk" (klicka "Jag har tur", så kommer du till en sida som avslöjar klintbergare.

Tyvärr databasfel på den sidan:-(

UlfT
2004-03-31, 22:51

Tyvärr databasfel på den sidan:-( Inte nu: http://www.snopes.com/business/alliance/marlboro.asp

tillmar
2004-03-31, 22:56
hehe ja fick inte samma sida, ska ta en titt.

tillmar
2004-03-31, 23:01
ahh, nu fick ja klarhet tackar så mycket.