Går det att släppa en variabel ur minnet? Typ "UnDim" : )
Släppa variabel ur minnet
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
Ja, ska du inte använda variabeln något mer så kan du göra så. Men du släpper inte värdet från minnet, utan låter det bara kunna skrivas över. Om man bör göra det... Tja, egentligen ska det inte behövas om du inte gör massvis av arbete i ASP-lagret. Alla variabler släpps ändå när scriptet har körts färdigt, och innehållet presenterats för klienten."Knock off the hippie shit, strap on a helmet and start shooting. This is Malibu, baby! I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandy!"Comment
-
Nothing är det värdet du ger objekt när du vill förstöra dem. För varianter kan du använda Empty (även om jag tvekar om det ger mer än att tilldela ett tomsträngsvärde.)
MvhComment
-
Ok, bra att någon som kan kommer och säger hur det ska vara. Jag gissade på att Nothing gällde för alla typer, vilket skulle varit logiskt - men det är ju faktiskt VBScript vi pratar om här så.
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet and start shooting. This is Malibu, baby! I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandy!"Comment
-
[citat="@nders"]För varianter kan du använda Empty (även om jag tvekar om det ger mer än att tilldela ett tomsträngsvärde.)[/citat]
En gissning är att man tjänar hiskeliga 6 bytes. Eftersom alla strängar i VB/VBScript innehåller fyra bytes för att lagra strängens längd + två (Unicode) bytes med slutnollor oavsett om strängen är tom eller inte.Comment
Oderland
Collapse
Comment