SQL Server vs. Access

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johnnyjoker
    Medlem
    • 2001-04-10
    • 43

SQL Server vs. Access

hej alla,

jag och en van ska bygga en website som vi hoppas kan komma att generera manga besokare. Siten kommer vara byggd i ASP och jobba mot en databas.

Eftersom vi jobbar med ASP kanns det lattast att anvanda en access databas men hur mycket belastning klarar access egentligen av? Nar ska man borja fundera pa att anvanda en "mer avancerad" databas?

Ar mycket tacksam for alla svar.

-johnny
  • Toonster
    Medlem
    • 2000-02-14
    • 1546

Kolla under SQL och Access, där har du flera trådar att läsa (för några veckor sedan)

/T

------------------
    This is what the KLF is about
    Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no

Comment

• tlee
      Medlem
      • 2001-03-19
      • 293

Access pallar inte mycket, siktar du på att många användare jobbar mot databasen samtidigt och vill ha lite styrka bakom så skall du satsa på SQL SERVER. Du kan även satsa på MySQL, funkar hyffsat okej med MyODBC nu.

men SQL Server,.. mums..

/t

------------------
      the man with the golden bottle..
      the man with the golden bottle..

Comment

• Vide
        Medlem
        • 1999-12-05
        • 6094

Skulle jag ha tillgång till SQL-server så skulle jag ta chansen, eftersom man kan utnytja språket på ett mer avancerat sätt... sedan att man får bättre prestanda är ju bara bra...

------------------
        Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
        webEye.nu SweQuake.com
        Lite musik: VideGeiger.com och iTunes

Comment

• johnnyjoker
          Medlem
          • 2001-04-10
          • 43

tack for era svar. jag hittade traden i det andra forumet. mycket intressant. tackar!

Comment

Working...