Hur många har en smsbox? Jag har det

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • medialabs
    Medlem
    • 2002-03-10
    • 2704

Hur många har en smsbox? Jag har det

Tänkte kolla med er om någon här har en smsbox? skaffade mig nyss en sådan, och tjänsten funkar verkligen bra. sms kommer fram direkt.

Det är gratis att skaffa en sådan på http://www.smsbox.nu

Priset är 3 kr/sms för dig som använder Comviq och 4,5 för dig som använder Telia. Tyvärr fungerar inte denna tjänst för Vodafone kunder.

Ville bara upplysa er om att det fanns en sådan här tjänst. Upptäckten den jsälv för ca 15 min sedan. Det dåliga är att man måste ta emot ett reklam mess i veckan som minst.
    Last edited by medialabs; 2003-04-10, 18:35.
  • Dryden
    Medlem
    • 2002-08-03
    • 12245

Vad är vitsen? Och är inte 3 spänn ganska mycket för ett SMS, när man dessutom måste ta emot reklam? Eller är det bara jag som har missat något?
    resebloggen # twitter # instagram

Comment

• Jymdis
      Medlem
      • 2001-03-01
      • 5637

men herregud var dyrt, man ska få reklam plus betala överpris på sms???
      --------------------
      [email protected]
      www.jymdis.com

Comment

• medialabs
        Medlem
        • 2002-03-10
        • 2704

[citat=Dryden]Vad är vitsen? Och är inte 3 spänn ganska mycket för ett SMS, när man dessutom måste ta emot reklam? Eller är det bara jag som har missat något? [/citat]

Själv tänker jag använda denna "grej" på min webbsida. Om folk vill komma i kontakt med min "webbsida" så kan dom skicka ett sms så kommer den fram till mobilen istället för att dom ska skicka epost och vänta en längre tid på att få ett svar.

Comment

• medialabs
          Medlem
          • 2002-03-10
          • 2704

Hmm, kom på att denna skulle passa lite bättre i *Internet & Webbtjänster * eftersom man också kan styra sitt konto genom webben och sådant...

Ni kan flytta den.... Sorry...

Comment

• Bendro
            Medlem
            • 2001-01-01
            • 1439

Tråden flyttad från Cafét
            Bendro
            ------- Sometimes I lie awake at night, and I ask, 'Where have I gone wrong?'
            Then a voice says to me, 'This is going to take more than one night.-------

Comment

• Dryden
              Medlem
              • 2002-08-03
              • 12245

[citat=medialabs]Själv tänker jag använda denna "grej" på min webbsida. Om folk vill komma i kontakt med min "webbsida" så kan dom skicka ett sms så kommer den fram till mobilen istället för att dom ska skicka epost och vänta en längre tid på att få ett svar. [/citat]Tja, ingen tjänst för mig eftersom jag kollar av e-posten med mobilen, alltså kan jag alltså lämnar svar i stort sett direkt.

Comment

• medialabs
                Medlem
                • 2002-03-10
                • 2704

[citat=Dryden][citat=medialabs]Själv tänker jag använda denna "grej" på min webbsida. Om folk vill komma i kontakt med min "webbsida" så kan dom skicka ett sms så kommer den fram till mobilen istället för att dom ska skicka epost och vänta en längre tid på att få ett svar. [/citat]Tja, ingen tjänst för mig eftersom jag kollar av e-posten med mobilen, alltså kan jag alltså lämnar svar i stort sett direkt. [/citat]

Hehe, det är dags för mig att köpa en ny mobil så att jag kan börja testa Wap och kanske också ta emot eposten genom mobilen

Comment

• Nexus86
                  Medlem
                  • 2002-10-08
                  • 2683

Går det inte att koppla ihop någon sådan här gratistjänst med sin hemsida på något sätt?
                  /Mvh Johan

while (1)
                  ++i--;

Comment

• davids
                    Medlem
                    • 2001-03-16
                    • 271

[citat=medialabs]Själv tänker jag använda denna "grej" på min webbsida.[/citat]Du menar att man ska kunna skriva ett meddelande på hemsidan som skickas till din mobil? Så har jag det på min personliga sajt. Använder mig av Clickatell (www.clickatell.com) som SMS-gateway. €0,044 per SMS (ca 44 öre räknat på en kurs på 10). Lite mer ekonomiskt :-)

Comment

• Axel
                      Medlem
                      • 2000-08-09
                      • 1194

Axel har gjort såhär:
                      Jag har kopplat en emailadress till min mobil via Telias Mobilmejl. Den går genom mitt epostprogram här hemma och byter således Sender så att det ska funka. Det funkar finfint eftersom datorn hemma alltid är på med epostprogrammet öppet och anslutet till bredbandet. Dessutom, håll i er nu, kostar det noll kronor per sms.

Om det inte skulle räcka och nån råkar skicka nåt brådskande till min vanliga adress (som om det nånsin skulle hända) kan jag kolla den via WAP, men det är ju onödigt dyrt..
                      Axel Veibäck - AxelWeb

Comment

• Dryden
                        Medlem
                        • 2002-08-03
                        • 12245

[citat=Axel]... kan jag kolla den via WAP, men det är ju onödigt dyrt.. [/citat]... om man inte kör via GPRS vill säga.
                        Har Vodafones e-postlösning men där kostar det att få mailen skickad till sig. Därför bryr jag mig inte om den eftersom det för mig går lika bra att köra min POP3-mail via mobilen och GPRS.

Comment

• Nickemannen
                          Moderator
                          • 2000-08-20
                          • 3524

Om man har telia så har(hade) vet ej om den är kvar.
                          Då delade de upp mailet i sms dock max 2 sms.

Comment

Working...