Debugging på annan server

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vide
    Medlem
    • 1999-12-05
    • 6094

Debugging på annan server

Försöker få debuggingen att regga komponenter i minnet på en annan dator än den jag utvecklar komponenten på, men jag hittar inte inställningarna för en sådan operation.

Någon som vet hur man gör?

Mvh, Vide
    Lite musik: VideGeiger.com och iTunes
  • niko
    Avregistrerad
    • 2002-06-16
    • 2415

Vad innebär det att "regga komponenter i minnet på en annan dator"? Menar du en COM-reggning i registret? Vad har det isåf med debuggern att göra?

Comment

• Vide
      Medlem
      • 1999-12-05
      • 6094

Vanligtvis så har jag IIS på samma dator och kan skriva in sökvägen (Properties: Debugging) till en asp-fil på samma dator, när jag sedan trycker på run så lägger den in komponenten i minnet och kör ASP-sidan, på så sätt behöver jag inte regga komponenten för att testa den.

Jag undrar alltså hur jag kan göra det på en annan dator än den jag kör utvecklingen på.

Comment

• niko
        Avregistrerad
        • 2002-06-16
        • 2415

Den fysiska COM-reggningen kommer du aldrig ifrån. På din lokala maskin sker den automatiskt varje gång du kompilerar.

Vill du regga komponenten på en annan dator så får du antingen göra det rent fysiskt eller använda nåt fjärrstyrningsverktyg eller köra nåt remote-script som automatiserar det.

Comment

• Vide
          Medlem
          • 1999-12-05
          • 6094

Okej, så lättast att testa komponenten är att installera IIS eller bygga ett program-interface.

OK, Tack!

Comment

Working...