PDA

View Full Version : Eget stuk?

Mr. N.
2002-11-28, 00:13
Okej, eget stuk efterfrågas hela tiden på den här avdelningen, så jag har byggt en sida, gränssnittet mot min filmdatabas, med ett mycket eget stuk. Observera att hjälp fås genom att trycka på !. Sidan är inte klar än, alla fält funkar inte. men det ska ordnas senare när jag får tid, dessutom innehåller inte databasen mer än fem filmer. Star Wars 1, 4, 5 och 6 samt testfilmen Exp (av George Lucas).
Flash är ett måste för att titta på min sida, moahahaa! §e

Eget stuk (http://www.knivby.nu/~n/skiss.htm)

oHLLe
2002-11-28, 00:18
Stabilt värre....

Erik Juhlin
2002-11-28, 00:24
Varför ! för hjälp?
Det är ganska vedertaget att använda ? för hjälp.

Palleman
2002-11-28, 00:25
För att söka efter en film klickar du på den gröna knappen uppe i högra hörnet.
Är det du eller jag som är vilse på vilket som är höger och vänster.. :OO

Mr. N.
2002-11-28, 00:26
Det är eget stuk... :e
Nej, det ska vara mer än hjälp där sen är det tänkt. Hjälpen ska nog stå i fälten innan sökningen har gjorts... och jag är jävligt dålig på höger och vänster. Jag ska fixa det...

Erik Juhlin
2002-11-28, 00:32
Okej...
Min allmänna tanke kring sidan är att en filmdatabas sida är en sida man går till för att få fram rikligt med information. Designen är inte så viktig och bör inte sticka ut.
Därför tycker jag flash och den här designen är olämplig för sitt syfte.

Sen så tycker jag även att designen är ful, fyrkantig och tråkig. Men det är ju bara min personliga åsikt.

SugarDaddy
2002-11-28, 01:04
Håller med Erik J.

/Mange
*Trying to be nice*

Mr. N.
2002-11-28, 01:34
Jag ville ju inte göra en IMDb-klon, jag har skapat en sida mest för att lära mig att använda mySQL - PHP - Flash. Det kommer att läggas till en ny del där alla filmer listas också... dessutom ska jag nog fixa en ren PHP-HTML-del för att ge en bättre överblick över filmerna. Men det kommer nog ny flashkonstruktioner vad det lider och nu vet jag vad som bör ändras...