Auktion hos Icon Medialab

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maja
    Medlem
    • 2000-03-16
    • 250

Auktion hos Icon Medialab

Nån annan som var på auktionen av alla prylar från Icon Medialab idag? Det var rätt tragiskt att se resterna av det uppblåsta företaget säljas ut på auktion, men det var många kul grejer som såldes. Jag fick en dator rätt billigt. Hade vi haft bil hade jag köpt annat också.

Det var lustigt att se hur pressen och TV höll på. En fotograf la en bild av Holstein på en hög med bråte på golvet och tog ett foto. :-) TV3 (om jag fattade det rätt) ropade in en ful målning av Holstein och ett ex av hans bok "Ingen kan stoppa oss nu" (eller vad den nu heter)... Håhåjaja!

Man får en bild av hur de jobbade (eller rättare sagt: inte jobbade?) när man ser auktionslistan. Vinkylare, fotbollspel, Virtual Reality-spel, spelkonsoller, mixerbord, massvis med trasiga mobiltelefoner, skåp där nycklar saknades m.m. LOL Överallt drällde det av foton på deras personalfester. När hann de jobba egentligen!?
  • Beatbox
    Medlem
    • 2001-10-05
    • 2496

Jag va på en kurs hos Learning Tree för 1½ år sedan (Avancerad C++ och Design) och det va en snubbe från Icon med på kursen. Snacka om att Icon lyckats inpränta bilden av att "vi är verkligen bäst och håller på med den hippaste tekniken".
    - BeatBox

Comment

• Erik Juhlin
      Medlem
      • 2000-05-27
      • 7625

Jag var på auktionen i Malmö. Ganska kul att se hur vissa blir på auktioner. Priser trissas upp och vissa köper dyrt bara för o få hem något...

Chefen jobbade på Icon tidigare, men lämnade innan skeppet sjönk. Han ville att jag skulle ropa in några spaceiga stolar om det gick o få dem billigt. Men nej, de blev inte särskilt billiga...
      /Erik
      "My love for you is like a truck, BERSERKER"
      "Would you like some making f**k, BERSERKER"

Comment

• @nders
        Moderator
        Marsvin
        • 2000-06-30
        • 26914

Det var störtschysst på Icon. Varje fredag, högst upp i hötorgsskrapan, vad säger man? Världsklass! Vinkylare och utsikt...

(Jo, vi hann jobba också. )

Mvh,
        @aviddevguy

Comment

• Maja
          Medlem
          • 2000-03-16
          • 250

Oops, jag visste inte att det fanns nån här som jobbade på Icon! Ledsen! Men jag hoppas du tror mig när jag säger att jag bara skojade. Nog förstår jag att ni jobbade också. :-) (Särskilt när jag såg att det fanns säng(ar) i lokalen, så jag kan tänka mig att ni fick slita sent in på nätterna ibland och inte ens hann åka hem.)

Comment

• medialabs
            Medlem
            • 2002-03-10
            • 2704

Re: Auktion hos Icon Medialab

[citat=Maja]Nån annan som var på auktionen av alla prylar från Icon Medialab idag? Det var rätt tragiskt att se resterna av det uppblåsta företaget säljas ut på auktion, men det var många kul grejer som såldes. Jag fick en dator rätt billigt. Hade vi haft bil hade jag köpt annat också.

Det var lustigt att se hur pressen och TV höll på. En fotograf la en bild av Holstein på en hög med bråte på golvet och tog ett foto. :-) TV3 (om jag fattade det rätt) ropade in en ful målning av Holstein och ett ex av hans bok "Ingen kan stoppa oss nu" (eller vad den nu heter)... Håhåjaja!

Man får en bild av hur de jobbade (eller rättare sagt: inte jobbade?) när man ser auktionslistan. Vinkylare, fotbollspel, Virtual Reality-spel, spelkonsoller, mixerbord, massvis med trasiga mobiltelefoner, skåp där nycklar saknades m.m. LOL Överallt drällde det av foton på deras personalfester. När hann de jobba egentligen!? [/citat]

Hur mycket pröjsa du för datorn??

Comment

• Racerankan
              Medlem
              • 1999-12-04
              • 831

huh.

Maja har köpt grejer som kan vara infekterade av @nders.

Comment

• Erik Juhlin
                Medlem
                • 2000-05-27
                • 7625

Förresten, Malmö-kontoret var ju det enda kontoret som gick plus ett tag ju. Bevisar hur överlägsna skåningar är!
                /Erik
                "My love for you is like a truck, BERSERKER"
                "Would you like some making f**k, BERSERKER"

Comment

• Racerankan
                  Medlem
                  • 1999-12-04
                  • 831

Allt är relativt.

Comment

• @nders
                    Moderator
                    Marsvin
                    • 2000-06-30
                    • 26914

[citat=Maja]Oops, jag visste inte att det fanns nån här som jobbade på Icon! Ledsen! Men jag hoppas du tror mig när jag säger att jag bara skojade. Nog förstår jag att ni jobbade också. :-) (Särskilt när jag såg att det fanns säng(ar) i lokalen, så jag kan tänka mig att ni fick slita sent in på nätterna ibland och inte ens hann åka hem.) [/citat]Det var länge sedan jag satt på Icon, och jag tar absolut inte illa upp. Jag vet ju precis hur det var, och visst fanns folk som inte gick hem från jobbet varje dag.

Jag var dock aldrig anställd, utan var inhyrd som konsult. Så jag körde 9-18 på Sergels Torg, sedan raka vägen till vårt kontor och jobbade till midnatt, eller ofta längre än så. En underbar tid i mitt liv...

Mvh,
                    @aviddevguy

Comment

• Okkido
                      Medlem
                      • 2000-05-12
                      • 4460

Word up Erik!

Comment

• Okkido
                        Medlem
                        • 2000-05-12
                        • 4460

Såg precis repotaget om det på nyhetsprogrammet på SVT2.

Härligt att de inte ens plockat undan papper som inte borde ligga framme...

Comment

• :stefan:
                          Moderator
                          • 2000-04-28
                          • 8032

Nä, det var en schysst röra med papper och pärmar på golvet. Tänk vilket förtroende jag får för "IT-företag" efter det!
                          My motor is stalled but my wheels are still spinning.

Comment

• sgtpepper
                            Medlem
                            • 2000-04-30
                            • 5524

Jag var uppe och kikade lite på auktionen men orkade inte stanna för det var så sjukt mycket folk.

Vad är det dom auktionerar ut idag, är det något kul?

Jag undrar när Framfab och Cell skall auktioneras ut?

Comment

• @nders
                              Moderator
                              Marsvin
                              • 2000-06-30
                              • 26914

[citat=sgtpepper]Vad är det dom auktionerar ut idag, är det något kul?[/citat]Och när?
                              @aviddevguy

Comment

Working...