Ny Annonssite!! (feedback önskas)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keerik
    Medlem
    • 2002-08-08
    • 15

Ny Annonssite!! (feedback önskas)

Jag vill ha feedback på denna sajt! Kom med era ideer och funderingar, så ska jag försöka uppfylla dessa. Släng gärna in någon annons också när ni ändå tittar in på sajten.

Jag är nybörjare på ASP-programmering och har denna sajt som ett projekt för att lära mig mera om detta ämne.

Addressen till sajten är: www.prylsajten.nu
    keerik
  • Coper
    Medlem
    • 2002-03-28
    • 349

Lite jobbigt att man inte kan ändra storlek på fönsterna med bild så man kan se hela....

Comment

• casca
      Medlem
      • 2000-02-11
      • 3262

Hmm, mycket skumt, i registreringen finns bara fyra fält, Namn, email, telefon och mobil - inget lösenord tydligen. Men vad gör det, inloggningen kräver ju också tydligen bara användarnamn.

Så "Har du glömt lösenordet?" känns lite överflödigt.

edit) Efter att ha försökt registrera mig nu, så ser jag också att det inte alls är användarnamn som krävs, utan ett lösenord, som man dock varken får genererat eller får välja.

Du tar begreppet användarvänlighet till nya höjder med din tjänst.
      Johan Norberg, webbutvecklare.

@GitHub

Läs min blogg

Comment

• keerik
        Medlem
        • 2002-08-08
        • 15

Bildproblemet kommer jag att lösa under helgen. Och vad beträffar lösenord, så får du ett slumpat lösenord....
        edit...
        Lösenordet skickas per mail till dig......
        keerik

Comment

• casca
          Medlem
          • 2000-02-11
          • 3262

[citat=keerik]Bildproblemet kommer jag att lösa under helgen. Och vad beträffar lösenord, så får du ett slumpat lösenord....
          edit...
          Lösenordet skickas per mail till dig...... [/citat]

Får inget slumpat lösenord när jag registrerar mig i alla fall. Och när jag testar tjänsten som skall maila mig mitt lösenord, så får jag meddelandet att min emailadress inte finns med i "erat register".

@GitHub

Läs min blogg

Comment

• solbulle
            Medlem
            • 2001-03-12
            • 4998

Jo, kan hålla med om att fönstrena som öppnas inte är så roliga, -som att kika i ett nyckelhål.

En ide tycker jag även att man kanske ska kunna välja själv om man vill att annonserna ska öppnas i en popup eller i flera.

Usch, nu hittar jag mer grejer, men ta det som positiv kritik,

När du öppnar ett fönster har du ingen meny så man kan inte enkelt spara annonsen, det suger.

Sen tycker jag att man ska ha det som i forumet, att man ser annonsen närman skriver ett svar på den.

Nu har du lite o fundera över.

Snyggt upplägg annars måste jag säga!

Ett ytteligare tips, man kanske även skulle kunna "spara" intressanta annonser -länkar- på "sin" sida?

RED: Just det, glömde.... Välkommen till WF!
            /solbulle
            Hemmabio | Spelautomater | The Who

Comment

• Lasp
              Medlem
              • 2000-07-29
              • 10197

Ser snyggt och bra ut
              Kan inte ändra en inlagd annons
              Kan inte gå tillbaka efter att ha läst annonsvillkor annonsen blåste bort.
              Kan inte klicka upp men såg sedan att någon annons lagt sig bakom.
              Livet är kort och Nu!
              Läs mera!
              !?

Comment

• casca
                Medlem
                • 2000-02-11
                • 3262

Nu vill jag inte bre på med kritiken, men Lasp och solbulle, lyckas ni registrera er och logga in?

@GitHub

Läs min blogg

Comment

• casca
                  Medlem
                  • 2000-02-11
                  • 3262

Nu gick det.

@GitHub

Läs min blogg

Comment

• hullarn
                    Medlem
                    • 2002-07-02
                    • 73

- Det är väldigt inkonsekvent designat. Ibland är formulärrutorna vita med tillhörande bild som skicka-knapp, och ibland är de mörkblå, med tillhörande blå (utan skuggor eller kant) knapp.
                    - Varför är det ett flöte längst upp till vänster?
                    - Dagens datum känns som onödig information. Nu är det det första som dyker upp när man går in på sajten.
                    - Du borde märka ut länkar tydligare. Att bara göra dem fetare hjälper föga. En annan färg vore trevlig. Och/eller understrykning.
                    - Alla banners på sidan känns bara som ekonomisk spekulation från din sida. Snälla - ta bort.
                    - Du har blandat väldigt många typsnitt och stilar. Återigen, försök vara lite mer konsekvent. En genomtänkt webbtypografi kan göra mycket.
                    - I menyn borde länken till startsidan vara överst. Det är logiskt och allmänt vedertaget.
                    - Rent formmässigt så är det rätt tråkigt. Bara raka hörn. Du kan väl försöka göra det lite mer livfullt - särskilt i sidhuvudet. Flötet (som jag fortfarande inte förstår vitsen med) kommunicerar slöhet.
                    - Användaren förstår att det som ligger till vänster är en meny. Detta behöver inte talas om genom att skriva ut det. Samma sak gäller de annonser (som du förhoppningsvis gör dig av med) som finns till vänster.
                    /A - http://www.hull.nu

Comment

Working...