View Full Version : Lista trådar man deltar i
När jag besöker forumet vill jag ofta först och främst se om nya inlägg gjorts i trådar som jag deltagit i, men jag hittar ingen funktion för detta förutom att söka efter inlägg med sitt användarnamn. Det jobbiga är att man då får upp samtliga trådar och inte bara de som har nya inlägg sedan sista inloggningen.
Om jag ska sammanfatta min förfrågan så är jag ute efter lista lik "visa nya inlägg", som endast visar trådar jag deltagit i. En idé vore att placera en checkbox någonstans på den sidan då man får välja om man vill se alla trådar eller endast de man själv deltagit.
vore rätt praktiskt. så slipper man leta genom flera sidor av nya inlägg för att hitta just den debatttråden man var inne på dagen innan, t.ex...
Bra idé skarre! ;)
SirPeter
2002-05-13, 18:03
Är inte det samma sak som att välja att man vill Bevaka en tråd då?
Jag har inte prövat, men jag antar att man då måste klicka "bevaka tråd" varje gång man deltar i en diskussion och det känns lite omständligt.
SirPeter
2002-05-13, 19:01
Jag har för mig att det finns en inställning som du kan göra i din profil där du väljer att alltid bevaka som standard.
men är inte bevaka att man får ett mail varje gång ett nytt inlägg görs i tråden? eller har jag missförstått...?
Ah, det var som jag trodde. Du menar funktionen som skickar mail varje gång någon gör inlägg i en tråd. Den funktionen är jag medveten om, men det är inte riktigt det jag är ute efter.
Red: om man kan koppla bort utskick av e-mail så skulle det fungera.
SirPeter
2002-05-13, 19:09
Aha, då missuppfattade jag dig lite. :r
Det kan vara kvar som det är men man kan däremot välja om man vill få bevakningen genom mail eller inte :)
Precis som jag konstaterade. :p Ursprungligen av Skarre Red: om man kan koppla bort utskick av e-mail så skulle det fungera.
Håller fullständigt med Skarre. Det går inte att använda bevakningen som den är nu. - Ser fram emot en ändrig. :)
Och samtidigt, när man kommer tillbaka till wF och tar Visa nya inlägg så verkar det bli ett glapp som inte syns mellan det man deltog i och utloggningen. (Kanske det kan avhjälpas med att visa sista inlägg: sen sist minus en kvart.)
/r En utloggning efter det här inlägget och inloggning igen blev ett glapp på flera nya inlägg i Visa nya inlägg. För att få se dem måste jag logga ut.
läste inte igenom så noga ;)
Jag löste det på ett enkelt sätt genom att göra en sökning efter inlägg med mitt användarnamn och sedan bokmärka sidan. Det fungerar perfekt.
Redigering: Nej, det fungerar inte alls perfekt. x(
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.