Vilket mål han gjorde i FA-cupfinalen mot Chelsea idag!!!! Fick bollen på mittplan, ryckte förbi tre försvarare och skruvade snyggt in bollen i bortre - 2-0 till Arsenal
Celia
"The creative mind has a vast attic." ~ Leonard Mlodinow For redundant, see redundant.
Freddie rockar... Han var fanatiskt bra hela matchen igenom, nästintill den ende i Arsenal som gjorde något kreativt när han fick bollen i första halvlek. Förbaskat skönt och ballt att det står just Freddie Ljungberg på laguppställningarna ( De engelska ) istället för hans namn, Fredrik.
Kung.
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet and start shooting. This is Malibu, baby! I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandy!"
Freddie är otroligt het just nu!
Det sorgliga är bara att han inte har samma uppbackning i landslaget där han får ta en alldeles för defensiv roll jämfört med vad han har i Arsenal. Sen har han inte heller någon Bergkamp att lita på i den blågula landslagsdressen.
Precis, Kim. Han behöver få en bollmottagare framför sig, som kan slå geniala passningar. Markstedt?
Varken Allbäck eller Larsson har ju de rollerna i sina klubblag, och Sveriges innermittfältare ( Mild och Daniel Andersson? ) är ju knappast att lita på...
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet and start shooting. This is Malibu, baby! I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandy!"
Anders Svensson skulle väl kunna vara det bästa alternativet men han får ju knappast spela för Larsa-Tommy. Det blir väl antagligen Mild som får rollen som offensiv mittfältare.
Varför inte försöka satsa rejält på något nytt... sätt in Zlatan som en vädligt offensiv mittfältare, han skulle kunna servera ljungberg och ut med allbäck.
Henke är den av dom två som kan göra det där sista avgörande.
Vi kommer ju ändå med all säkerhet åka ut i Vm så det kan vara kul att testa.
"Kollektivt självmord, är det när man hoppar ut framför ett tåg?"
Zlatan som spelmotor skulle tyvärr aldrig fungera. Hans spelstil bygger ju mycket på att han stannar upp spelet och gör sina dribblingar. Dessutom är ju Allbäck vår mest effektiva anfallare så honom vill jag gärna ha på planen.
Jamen sätt in Anders Svensson som mittfältare, Henke som högeryttermitt med Zlatan och Allbäck som anfallare Men så inovativa är väl aldrig Lars-Tommy?
"The creative mind has a vast attic." ~ Leonard Mlodinow For redundant, see redundant.
Saken är ju den att de tyvärr har sina favoritspelare, och väntar länge med att ge andra en chans. Anders Svensson är väl på gränsen att han är så pass smart att han kan slå bra bollar på Freddie - han brukar ju annars dunka in dem själv från 25 m.
Jag skulle också gärna se Svensson som offensiv mittfältare redan från start, det vore ett bra sätt att skapa en offensiv i ett annars fullständigt försvarsinriktat landslag.
Jag tror faktiskt att Anders Svensson är den enda spelaren i det svenska laget som har den speluppfattning som krävs för att kunna lägga de passningar som Ljungberg behöver.
Men varför får inte Svensson spela för Lars-Tommy? Jag tror att svaret är ganska enkelt, förbundskaptenerna vill köra sin def-fotboll där dom tråkar ut motståndarna, men Svensson tar lite för stora risker när han tar dribblingar, skott och avancerade passningar, även om jag skulle vilja säga att det är just dessa överraskande drag från Anders som gör honom till den geniale spelare som han faktiskt är.
Jag är övertygad om att Mild är rätt man att sätta som spelmotor!
Han är en mycket kompetent spelfördelare och kan ge Ljungberg precis dom bollar han behöver!
Comment