View Full Version : 1.4
Erik Juhlin
2002-04-25, 22:31
Vad tycker ni? :)
1.4 .. det e fina siffror ...
Om du ska programera ett nytt fps-spel eller vad du nu ska göra tycker jag att du bör använda dig av lite bokstäver åxå.. kanske OneFour istället? Eller ska det va ett vapen? då går det bra tycker jag... hur stort tror du att spelet kommer bli? Ska det va verklighetsrelaterat? ska man kunna flyga? teamspel eller ska det finnas singelplayer åxå?
Jag kan komma med lite tips annars..
man ska kunna gräva hålor i marken, rita på väggen såvida man har köpt rosa pennor.. älgar e dock det enda som ska bli tillåtet att rita. Fast dom får inte ha vingar, solglasögon eller byxor. Då blir man dödad...
/me väntar redan (obs! ingen stjärna INGRID!!! :) )
Eftersom jag inte har testat 1.4:an så avvaktar jag med kommentarer... men vad jag har hört så kommer man inte frammåt när man hoppar, vilket skulle förstöra hela spelet (det måste ju finnas andra sätt att få bukt med bunny-jumping).
Jag lirade lite för första gången igår....
DET ÄR MYCKET ANNORLUNDA MOT CS 1.3
Det är min första kommentar. För första gången så kan man verkligen snipa med pistolerna genom siktet dras ner och förminskas när man väl sitter stilla. Dock kommer detta att föra med sig att CT på alla banor som sitter och campar fasta pos kommer att få ytterligare ett fett övertag. Det är synd!
Annars måste jag säga att det är betydligt mycket lättare att döda någon i 1.4 genom att hitboxarna nu verkligen ÄR fixade. Kortdistansvapnena har blivit grymt mcyekt mer effektiva på kort avstånd. Möter du någon nu med mp5 på 10-20 meters avstånd så är du toast! Så var det inte i 1.3
Sniper vapnen som AWM tar nu något längre tid att få fram siktet, det gör att det blir lite roligare att springa på en sniper.
Hoppprylen som alla snackar om är lite ovant men det kan man leva med, helt klart. Tycker dock att det är lite synd att det bara funkar med att hoppa en gång. Borde kunna hoppa två gånger i alla fall ( skulle det vara så skulle man inte märka någon skillnad, nu känns det bara man hoppar upp på ett block eller nått)
Slutligen så måste jag säga att det faktiskt är helt ok, men som sagt var det är en grym skillnad mellan 1.4 och 1.3 tyvärr en skillnad som kommer göra glappet mellan en bra och en dålig spelare ändå större. Genom att vapnena och siktena har ändrats som sagt var snipa med eagle på 400 meters avstånd funkar nu (gick iof förrut oxo men då var det även en massa tur, nu när siktet om man sitter ner och väntar ett litet tag minskas med 50 % gör det att det är betydligt mcykte lättare.)
Även HS biten är allt mer vanlig. Lirade som sagt var igår och då var det till 70% HS från allt och alla och det är lite synd. Man är ju ganksa chanslös när någon drar in ett hs :e
flat-eric
2002-04-26, 09:01
Hann bara testa det en kvart imorse men det verkar vara schyst.
Hoppningsändring är man dock lite ovan med men man vänjer väl sig... :)
Tengblad
2002-04-26, 09:03
Är det standalone? Det är CS största miss.....att dom inte gör det i SA.
Hallgren
2002-04-26, 09:08
Har faktiskt tagit hem det och kommer testa det lite senare idag så vi får väl se. :)
Kan ju säga att DoD 2.1 skulle ha släppts idag dock kommer det vara lite försenat. Håll ögonen öppna! :)
/Hallgren
JAreMANNEN
2002-04-26, 09:40
tufft, får bli efter danmarresan.. ;)
Är det standalone? Det är CS största miss.....att dom inte gör det i SA.
Kör med podbot! Funkar kalas nu när de inte kan hoppa :e
Erik Juhlin
2002-04-27, 16:39
En fråga... Vad är egentligen fel med bunnyjumping?
Har inget emot att det inte går i nya, men undrar bara...
Jo om nu fuskfunktionen i 1.4 fungerar så det väldigt bra.
Har "tyvärr" bara lirat 1.3 innan så lite ovan med versionerna så.
Jag tycker det är coolt att man kan specca folk i FP mode. ;)
tycker att 1.4 är skitbra.
Tycker det är bra med fsp, man kan se vilka som fuskar lite lättare nu tex wallhack prylar. Ser man en kille som har typ 23/1 så kollar man på honom i FP och märker ibland att han tittar i väggar eller sitter ner och campar på ett korkat ställe för han ser att det är folk som sitter bakom en vägg å smyger eller dylikt.
Tycker dock att HS är lite för lätt nu,men samtidigt har de lyckats balansera vapen bra
Eftersom ni redan i början av denna tråden tog bort "titlarna" så måste jag säga att 2.33 är helt klart bäst.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.