View Full Version : Jag blir så ofta utloggad afk?
Hur lång inaktivitet tillåts innan automatisk utloggning sker?
Jag fastnar ibland i ett svar en stund och svär och har mig när jag inte märkt att tiden gått och missat säkra inlägget i clipboard.
Om jag vet tiden för utloggning kanske jag kommer ihåg att förhandsgranska om jag pysslar med annat under tiden. :)
Jag har aldrig blivit utloggad automatiskt :q
Måste finnas nån annan orsak isf. Kan det ha att göra med att jag ofta har flera fönster öppna med wF?
Har det problemet på jobbet endast.
I mitt fall har det med vårat netverk att göra, exakt vad vet jag inte men det verkar som ip.nr till burken ändras med jemna intervaller.
Hemma är det inget problem.
Tänkbart. Sitter med ett v90. Noterar IP och meddelar efter nästa gång.
Utloggad igen när jag stannat en stund i svara på inlägg. Tappade inläggstexten igen i Cafétråden Våldtäkt.
Samma IP. Bara ett wF-fönster öppet. Inaktiv ? min. Utloggad.
Har du i dina inställningar kryssat i att du vill använda cookies på wF?
Jag vet att liknade problem kan uppstå om man inte gör det.
Ja *kollade det igen nu*, och alltid haft cookies i IE6 fullt tillåtet för wF.
Jag menade i dina inställningar (http://www.webforum.nu/member.php?s=&action=editoptions) på wF, inte i webbläsaren. :)
Hoppsan :o Nu blev jag utloggad med...
hypatia > Visst var det wF inställningar jag kollade igen. Och IE igen. Allt som kan ha med cookies att göra tror jag. Men även om wF inte loggar ut mig så tappas min session bort iaf. Om jag kollar indexsidan då så finns jag inte med som inloggad längre. :q
Sorry joser, då missuppfattade jag dig. :)
Då har jag tyvärr ingen aning om vad det kan vara.
Man loggas ut efter 15 minuters inaktivitet.
Tack för svaret Kjell. :)
Ingen mer fråga, bara lite iakttagelser:
Det händer att jag har flera IE-instanser med wF igång. Det verkar som jag får flera samtidiga sessioner då för om jag loggar in i ett separat startat IE-fönster (som jag gjorde inatt för att peta med signaturen och wF gick ner en stund) och sedan uppdaterar (F5) ett tidigare så tappar jag omedelbart inloggningen i det icke längre aktiva fönstret.
Om jag efter inloggning inte drar länkar till gamla instanser utan öppnar nya fönster från samma IE-instans flyter allt smidigt. :)
/r Eftersom det är min tråd så dokumenterar jag signaturen här.
1+1=10 — Programmerarna började räkna, men inget är färdigt idag.
En+en=ett och, när den additionen var färdig, så var resultatet: Jag. :)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.