PDA

View Full Version : Färgtaggen

joser
2002-04-16, 14:39
Är det ok att använda andra färger än default i webForum-kods färgtag?

skyman
2002-04-16, 14:42
prova ;)

joser
2002-04-16, 14:55
Det är alltså ingen som har sett att min signatur är grå på en hel vecka?Skyman: Prova ;) Använde vitt för ett tag sen för att markera nya parentestecken i en formel. :)

Jag har valt att göra signaturen mera diskret, men om jag gör en tusen tecken glatt färgad signatur kommer det absolut att bli störande för läsbarheten när jag gör inlägg.

Men jag undrade nog mera om wF vill deklarera nån policy här. :q

/r Glömde få med det numera så vanliga svenska ordet absolut i inlägget.

Swey
2002-04-16, 15:41
Bara det inte är störande, så går det nog bra. ;)

joser
2002-04-16, 19:48
Ledsen om jag råkat medverka till nåt som lett till överdrift, som tvingat fram akut åtgärd, som sinkat viktigare saker för Kjell.

joser
2002-04-16, 20:06
Snälla söta Kjell :f kan vi inte få vitt tillagt i Kulör-dropdown sen när du har tid? :)

Swey
2002-04-16, 23:58
Verkligen trist om mitt skämt gjorde att färg-taggen försvann. Jag förstår inte att den ska försvinna bara för att jag skriver ETT inlägg som visar hur man inte ska använda taggen. :(

Suck...

SirPeter
2002-04-17, 05:41
Swey>> Nu var det ju iofs inte bara ett inlägg som gjordes på det sättet. Inte ens bara en enda tråd utan det skulle testas överallt.

kjell
2002-04-17, 07:22
Ska också erkänna att det egentligen inte är någons fel. Det påskyndades dock en aning.
Det är en sak som varit inplanerad sedan första dagen men det fanns lite andra saker som fick gå före.
Det är självklart att storlekar och färger ska vara hårdkodade och det är de numera. Däremot är det inte sagt att vi inte kan ha fler valmöjligheter än de få som finns idag, dock inom rimliga gränser.

Swey
2002-04-17, 10:44
Kan ni visa vilka inlägg som har missbrukat taggarna? Förutom detta och inlägg i caféet.

kjell
2002-04-17, 12:04
Nej, de jag hittade raderades omgående och fanns i kontorsprogram.

casca
2002-04-17, 18:40
Alltså. Var det tvunget att ta bort storlekstaggarna också? :(

Min signatur blir ju nu *ganska* stor.

Erik Juhlin
2002-04-17, 18:53
casca, du kan ju använda dig av [1]... :)

joser
2002-04-17, 18:55
Kan det ha varit mitt inlägg i Exceltråden? Det är helt ok för mig! Jag använde färgmöjligheten på samma sätt som jag sett moderator göra tidigare. Du har nog raderat det med för jag hittar det inte längre.

Det inlägg du raderat för mig var ett inlägg med ett par förslag på ändringar i det tabellexempel Exceltrådskaparen gett. Som vanligt finns det ett antal lösningar att välja på och hellre lite text och följdfrågor än jobbig webtomte.

Senare insåg jag att frågeställaren kanske inte blev så mycket klokare av mitt svar, han fastnade säkert på att inte hitta en cellformatering som funkade. Så jag tittade i en maskin med Excel vilka formateringsalternativ som fanns på Excel 200x. Och precis, där fanns alla tidformat utom just min:sek såklart.

Istället för att editera bort det första svaret dolde jag det och hänvisade till mitt nya svar direkt efter. En kunnig medlem hade fortfarande kunnat se att mitt svar var ute och cyklade. Att redigera om hela svaret hade varit historieförfalskning, och anser jag missbruk av redigeringsmöjligheten.

Det fanns inga andra inlägg i tråden så det kunde inte ha betydelse för någon annan än frågeställaren att inlägget doldes istället för ändrades på något sätt.

Om wF tycker att jag har missbrukat frihet under ansvar tar jag den diskussionen med nån ledare med mer tid för det än du.

Med all respekt / erik Johansson

kjell
2002-04-17, 19:17
Som jag sa tidigare så är det ingens fel utan det var en planerad åtgärd som jag numera bedömde infinna sig i rätt tid.
Det är en sak som varit inplanerad sedan första dagen men det fanns lite andra saker som fick gå före.
Det är självklart att storlekar och färger ska vara hårdkodade och det är de numera. Däremot är det inte sagt att vi inte kan ha fler valmöjligheter än de få som finns idag, dock inom rimliga gränser.

joser
2002-04-17, 19:52
Ok, det kanske fanns hemska exempel i andra kontorstrådar. :(