PDA

View Full Version : Bort med förmoderering i scriptforumet!

Pace
2002-03-23, 12:56
Finns ingen anledning att ha det när ni nu har en "rapportera till moderator"-funktion. Jag gillar inte att lägga upp script längre eftersom det tar tre dagar innan de syns...

Och att folk skulle börja posta trådar där istället för de rätta forumen tror jag inte kommer hända. Vad jag kan räkna till så hände det bara en gång på gamla forumet.

Jörgen HP
2002-03-23, 13:25
Håller fullt och fast med föregående talare. Vad jag minns har det bara hänt 2 gånger sedan jag blev medlem. Eftersom inga länkar till scripten fungerar så bör det också fixas, annars är det ju inte så mycket mening med tänkt avdelning.

mvh Jörgen HP

kjell
2002-03-23, 23:06
Nu ligger vi ju tillfälligt på en annan domän så länkarna stämmer inte av det skälet och det känns inte motiverat att ändra dessa när vi snart ska tillbaka.
Anledningen till modereringen har inget med att folk startar trådar, utan att man numera kan kommentera skripten, vilket man inte kunde tidigare.
Antingen får man försöka fixa till så att man inte kan svara i trådarna eller så har man moderingen påslagen. Det finns ingen chans att det skulle fungera annars. Att det dröjer lite länge innan det kommer in beror nog på att allt ligger lite i dvala nu tills vi är på egna ben igen. Det kommer med alla säkerhet att gå betydligt snabbare när vi fått ordning på forumet.

Pace
2002-03-24, 11:10
Ursprungligen av kjell Det finns ingen chans att det skulle fungera annars.

Varför inte? :q

kjell
2002-03-24, 12:33
Det är ju ett skriptarkiv och inget forum. Vill man fritt kunna fråga om något så har vi redan befintliga forum för samtliga tekniker som finns i arkivet. Vi kan inte ha dessa på två ställen då det ställer till med ordentlig oreda.
I skriptarkivet har man dock möjligheter att komma med kommentarer, buggar samt förbättringar angående det berörda skriptet och för att säkerhetställa att detta blir bra, så modereras alltså inläggen innan de publiceras.

Det hela handlar om att få relevanta saker under själva skriptet så det blir enkelt för den som använder skriptet att följa uppdateringar m.m.
Ska vi tillåta att man fritt kan posta inlägg under skriptet så försvinner hela tanken bakom ideén.

Detta inkom redan tidigt som förslag till skriptdelen då www.php.net har ett liknande system i manualen för sina funktioner. Alla som använt den inser den stora fördelen med att samla alla andras erfarenheter och tips under varje funktion.
Hur lång tid det tar där innan man får sitt inlägg publicerat vet jag inte men självklart ska vi försöka ordna så att detta fungerar inom ett dygn då det gäller vår egen sida.

Marcus E
2004-10-02, 15:13
Jag tänker i fortsättningen bojkotta kodarkiven p.g.a. förmodereringen. Det är ju helt värdelöst att man inte kan lägga upp koder där samtidigt som man svarar på ett inlägg. Om man vill göra det får man skriva: "Lösningen kommer så fort moderatorn accepterar min kod. Det tar förhoppningsvis inte mer än några veckor." Under tiden hinner personen i fråga få svar från någon annan eller lösa uppgiften själv. Alternativet är att publicera koden både i kodakrivet och i inlägget. Det känns väldigt onödigt. Framför allt när koden är flera sidor lång.

Web-Tor
2004-10-02, 16:58
Förmodereringen är borttagen från samtliga Script-forum sedan lång tid tillbaka.
Det är bara det nyskapade forumet "Källkod" som av ett misstag har haft förmoderering påslagen. Det är nu borttaget.

Tack för ditt trevliga sätt att belysa detta problem.

Marcus E
2004-10-02, 19:52
Förmodereringen är borttagen från samtliga Script-forum sedan lång tid tillbaka.
Det är bara det nyskapade forumet "Källkod" som av ett misstag har haft förmoderering påslagen. Det är nu borttaget.

Tack för ditt trevliga sätt att belysa detta problem.
Ingen orsak.

Enligt http://www.webforum.nu/announcement.php?s=&forumid=208:
"Script som skickas in kommer inte med på sidan direkt utan det sker en förmoderering för att kontrollera så att det inte finns något olämpligt i scriptet, detta för att skydda både wF och våra medlemmar."
Det är möjligt att det är fel, men hur ska jag veta att informationen som står på många ställen på wF är fel?

Web-Tor
2004-10-03, 09:58
Ja, det där är alltså gammal information och förmodereringen i det forumet är inte aktiverad.
Texten du länkar till är något som ärvts från andra forum och är från den tid då förmodereringen var aktiverad.