PDA

View Full Version : Konstigt med loveletter?!

naxer
2002-03-10, 12:57
Det är så här att när jag slog på programet Kazaa igår så började Norton Anitvirus 2002 att varna för loveletter. Filen heter "download1015714947820049.dat" och viruset heter VBS.Loveletter.A(1). När jag skulle reparera filen gick det inte. Då det enda som gick var att ta något som heter Quarantine så gjorde jag det, utan att veta vad det egentligen är. Nu ligger som filen där och väntar på att bli reparerad, den försvann iaf från mappen den låg i förut. Men nu är det som att den ligger där och avvaktar eller något, och virusprogramet kan ju inte reparera den, det gick inte heller att ta bort filen.
Innan jag valde Quarantine så scannade jag hela datorn, men då hittades inga virus, men när jag sedans slog på kazaa igen så dök varningarna upp.

Loveletter gör ju mp3.vbs, jpg.vbs m.m. Men något sånt har inte hänt ännu, men är det på väg? Det är det jag är orolig för därför vill ja ha snabbaste möjliga lösning på hur jag ska lyckas fixa det här.

Vad ska jag göra?!

stoffe-2k
2002-03-10, 13:58
Inaktivera antivirusprogramet o ta bort filen :OO

McD
2002-03-10, 20:29
gå in i mappen där antivirusprogrammet la filen och ta bort den... rensa alla filer har du något som heter.