PDA

View Full Version : Vad är viktigast... ?

nissel
2001-09-06, 21:01
Vad tycker ni är viktigast att man får ha sin åsikt även fall den är rasistisk, eller tabort den delen av demokratin så att man inte får ha rasistiska åsikter.. Fast då har man ju ingen demokrati längre... ?

Chainsaw
2001-09-06, 21:10
Även en rasist har ju synpunkter. Dock brukar de oftast ha fel, men det är en helt annan historia.

------------------
Den fruktade Motorgåsen - på korståg för att utrota popup-fönster, Flash-banners, nykterister utan humor som befinner sig på samma fest som mig, felaktiga ordspråk, öl som inte smakar gott och andra styggelser!

Sannah
2001-09-06, 21:15
Yttrandefrihet är otroligt viktigt, oberoende på vad man har och säga.

------------------
Last week I bought a personality

Viking
2001-09-06, 21:26
Även en rasist har ju synpunkter. Dock brukar de oftast ha fel, men det är en helt annan historia.

Vad säger att de är fel? Jag håller absolut inte med dem på något sätt, men jag tycker ändå att det är fel att bara säga att de har fel för att de tycker annorlunda än dig.

Jag anser att alla ska få säga vad de vill, så länge det inte skadar någon annan.

------------------
Aktier är bra! Man kan vinna hur mycket som helst på dem, men bara förlora 100%!

Sannah
2001-09-06, 21:35
Så länge dom inte kan ge argument varför dom har rätt anser jag att dom har fel. Hittills har jag inte hört ett enda bra argument.

------------------
Last week I bought a personality

Pace
2001-09-06, 21:41
Att kalla sig ett demokratiskt land är ju helt sjukt!

"Du får säga precis vad du vill utom det som är olagligt."

Är det demokrati?
Snarare en begränsad sådan..

------------------
"It's not where ya from it's where ya at"

nissel
2001-09-06, 21:42
Detta inlägg såg jag nu att jag hade postat fel, jag trodde att jag postade det i Politik...

sgtpepper
2001-09-06, 21:47

Är det demokrati?

Jag förstår inte riktigt vad du menar, vill du ta bort ärekränkningslagarna eller?

------------------
"To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch

Vide
2001-09-06, 21:49
Är det demokrati?

Ja!

Jag tror att det är ganska demokratiskt framtaget att man t.ex inte får mörda...

Bara för att det finns lagar betyder inte att dom inte är demokratiskt framtagna.

------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");
webeye.nu (http://www.webeye.nu)

[Redigerat av Vide den 06 sep 2001]

Pace
2001-09-06, 21:50
Ehh, Vide - att säga en sak och att mörda är väl två vitt skilda ting?

------------------
"It's not where ya from it's where ya at"

Vide
2001-09-06, 21:55
Min uttalande poengterar inte specifika brott, bara att dom är demokratiskt framtagna.

------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");
webeye.nu (http://www.webeye.nu)