View Full Version : diskuterapolitik.com!
Välkomna allesammans till
[Redigerat med hänvisning till webForums regler §2 (http://cgi.webforum.nu/ssi/rules.shtml)]
------------------
MVH /CHEETAH
cheetah@plus.idg.se
[Redigerat av Rikard den 19 maj 2001]
reklam. x(
ta bort.
------------------
Detta är inte en signatur.
Inte reklam. Tips. [;)]
MVH /CHEETAH
Sorry CHEETAH, jag gör samma bedömning - reklam.
Vill dock ändå passa på att hälsa dig välkommen till webForum. :)
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
Tja.. för det första har jag varit här i 1 år eller nåt, men gjort uppehåll i skrivandet..
för det andra tycker inte jag att det är reklam. Det är ett tips! På sidan som jag nämnde, så finns massa inlägg, närmare 3 000 inlägg av 105 medlemmar bara intresserade av politik.
Jag tycker att det är ett bra tips, för er som verkligen vill gå in för att diskutera politik på internet.
För övrigt så finns sidans adress i min signatur... :)
------------------
MVH /CHEETAH
[Redigerat med hänvisning till webForums regler §2 (http://cgi.webforum.nu/ssi/rules.shtml).]
Förklaring se ovan.
cheetah@plus.idg.se
Såg just att du redigerat min signatur också. Men man måste väl få ha sin hemsidas adress i sin signatur!?
------------------
MVH /CHEETAH
[Redigerat med hänvisning till webForums regler §2 (http://cgi.webforum.nu/ssi/rules.shtml).]
Förklaring se ovan.cheetah@plus.idg.se
Tänkte bara säga en gång till att det väl ändå är väldigt ovanligt med ett forum i vilket man inte får tipsa om andra hemsidor som behandlar ämnet!!????
Det är ett tips! På sidan som jag nämnde, så finns massa inlägg, närmare 3 000 inlägg av 105 medlemmar bara intresserade av politik.
Jag tycker att det är ett bra tips, för er som verkligen vill gå in för att diskutera politik på internet.
Sen så är det bara en slump att Du råkar vara den som äger och styr forumet? ;) :e
------------------
This would be sad if we didn't knew you were mentally unstable.
Kan också påpeka att adressen till sidan finns i min info! ;)
"Sen så är det bara en slump att Du råkar vara den som äger och styr forumet?"
Ja, och!? Det är väl inte reklam för det! Jag, den som gör inlägget, avgör väl ändå om jag gör det i reklam-syfte eller tips-syfte. Jag har inga inkomster på sidan heller, så det skulle aldrig ligga i mitt intresse att få massa folk dit för den sakens skull!
jaja, vi fattar vinken.
------------------
Detta är inte en signatur.
Nämen oj, men på inlägget låter det ju som om du "tipsar om en bra sida" när du i själva verket "promotar" din egen sida..
------------------
"Nämen oj, men på inlägget låter det ju som om du "tipsar om en bra sida" när du i själva verket "promotar" din egen sida.."
Det där får man uppfatta på sitt sätt. Jag tjänar i alla fall inget på att folk besöker den. Det är för deras skull jag berättar om den. Det fattar ni väl!?
Visst. ;)
För övrigt är jag medlem sen ett tag tillbaka, ganska intressanta diskussioner ibland. :) ;)
------------------
Det där får man uppfatta på sitt sätt. Jag tjänar i alla fall inget på att folk besöker den. Det är för deras skull jag berättar om den. Det fattar ni väl!?
så du tippsar bara om den för att vara... snäll? Det är en självklarhet man vill att ens hemsida ska få många besökare, vare sig man tjänar pengar på det eller ej. Om du inte hade varit webmaster på den sidan, skulle du knappast tippsa om den här, tror jag inte.
------------------
r.
Ouch, det var du som körde en spamvåg genom Nolltre, Passagen och eforum förut, va? ;)
------------------
webmaster resources (http://www.mk.st)
Tja.. för det första har jag varit här i 1 år eller nåt, men gjort uppehåll i skrivandet..
Ok, jag korrigerar mig. ;)
Välkommen tillbaks till webForum!
för det andra tycker inte jag att det är reklam. Det är ett tips!
Vi gör lite olika bedömningar. Det är möjligt att min bedömning är felaktig, och i sådant fall ska den naturligtvis tas upp till diskussion. Den typen av diskussioner hänvisar vi till e-brev eftersom det är ett snabbare sätt att reda ut problem. e-postadress i sådantfall: Till samtliga forumledare
Tänkte bara säga en gång till att det väl ändå är väldigt ovanligt med ett forum i vilket man inte får tipsa om andra hemsidor som behandlar ämnet!!????
Japp, webForum är väldigt ovanligt. ;)
Jag, den som gör inlägget, avgör väl ändå om jag gör det i reklam-syfte eller tips-syfte.
Du som författare gör en bedömning. Jag, i egenskap av att vara forumledare på webForum, gör i det här fallet en annan. Det är som sagt möjligt att jag har bedömt fel, men då ber jag dig att ta kontakt med samtliga forumledare per e-post (adress ovan) för att reda ut det.
För din information kan jag nämna att den här diskussionen har varit uppe förut mellan de som diskuterar webForums form och funktion (tidigare kallad staff). Jag vet att frågan inte reddes ut då, så det är mycket möjligt att vi kommer att acceptera länkningen i signaturen på sikt, men så vitt jag har förstått gör vi inte det just nu. :)
/red
På sant Rikard-manér skriver man naturligtvis fel e-postadress... ;)
*skrattar åt min egen klumpighet* :)
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
"Ouch, det var du som körde en spamvåg genom Nolltre, Passagen och eforum förut, va? "
Nix. Där har jag aldrig varit. På Nolltre, men där tipsade jag bara en gång. Då tog han bort det för att han (admin) personligen hatar mig av något skäl o då körde jag möjligen en liten spamvåg. ;)
"Den typen av diskussioner hänvisar vi till e-brev eftersom det är ett snabbare sätt att reda ut problem."
Eller för att era konstiga värderingar inte ska visas öppet. För jag tycker att det här går väldigt snabbt.... ;)
för det andra så kan jag ju upplysa om att du ger en sortslänk i din signatur: "webForum" står det. Även om det kanske inte är så relevant eftersom man redan är här om man ser den så....
Cheetah, jag vet inte om du är rätt person att säga detta till men sidan diskuterapolitik.com funkar inte som den ska i Opera 5.
Bara varannat inlägg syns, och menyn är lite "Guru" som vi Amiga-älskare säger :OO
Om du har möjlighet att fixa detta så lovar jag att återkomma med sköna inlägg, men innan sidans nätmästare lärt sig skriva orDenTliGt :) förblir mina åsikter wF exclusive (!)
------------------
When God created light, the first shadow was born.
Åsså en liten fråga till moderatorn:
Varför redigerades inte den här tråden (http://free.webforum.nu/wf/Forum1/HTML/003097.html) med samma motivering?
Är det skillnad på folk och folk här på wF?
------------------
Ja -har du inte märkt det?
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
Vem vill in på det forumet om man riskerar att få sina åsikter förväxlade med hat?
Då tog han bort det för att han (admin) personligen hatar mig av något skäl o då körde jag möjligen en liten spamvåg.
Sen verkar det vara tämligen desperat att spamma... det ger inget vidare intryck.
Dålig jämförelse.
Framställandet av sidorna är helt olika. Men om mott hade pratat om "3000 inlägg, kom och titta, bli medlem..." hade det varit en annan femma.
------------------
Ancilla, face mea laganum!
[Redigerat av PeW den 21 maj 2001]
[CITAT]
Dålig jämförelse.
Framställandet av sidorna är helt olika. Men om mott hade pratat om "3000 inlägg, kom och titta, bli medlem..." hade det varit en annan femma.
[CITAT]
Men du, ex. Jispir har ju länk i sin signatur där. Många andra också. Varför får inte jag ha det!?
------------------
MVH /CHEETAH
Är du säker på att det bara är framställningen det beror på och inte sidan i sig? (var ärlig nu)
Jag tror att om jag uppmanar folk att kolla in t.ex. SkrattNet, Expressen.se eller nån annan "harmlös" sida så redigeras det inte.
Om jag däremot tipsar om ett annat forum (!) så kallas DET för reklam och redigeras.
Varför inte bara skriva med i era regler att man inte får tipsa om andra forum?
Väldigt många IRC-kanaler har sådana regler.
------------------
ärlig
Jag tycker att det är skillnad på syftet med en länk. Vilket syfte det blir avslöjas med följetext som "3000 inlägg bla bla bla"...
I "kolla min hemsida" har det dykt upp massor av forums där ägaren velat få sitt forum synat i sömmarna. Då har det varit en rak fråga om fel och brister. För att tipsa borde väl internet&tjänster passa bra eftersom det erbjuds en tjänst. Sen kanske formuleringen kunde tas ned från Mcdonalds reklam nivå till en mer normal sådan.. dvs information om vad som erbjuds - inget mer. Tror ingen hade reagerat om cheeta varit mer diskret i sin framtoning.
En viss skillnad på folk är det, men så är det i alla sammanhang i alla relationer beroende på hur man uppför sig. Men i det här ser iaf jag ingen sådan skillnad med nåt bakomliggande motiv.
Så det var min uppfattning, iaf.
/ärlig
Ah, nu kan jag ljuga igen ;)
------------------
Ancilla, face mea laganum!
[Redigerat av PeW den 21 maj 2001]
Eftersom att jag vet att Reefer inte är moderator så tar jag mig friheten att besvara frågan på nytt.
Varför redigerades inte den här tråden med samma motivering?
Målet är att alla ska behandlas lika. Tyvärr finns det ett och annat som slinker igenom eftersom vi trots allt inte sitter och lusläser varje inlägg. Med c:a 450 inlägg om dagen så är skulle det vara näst intill ett heltidsjobb. ;)
Ett exempel på detta med att vi försöker behandla alla lika är att Kjell (webForums grundare tillika ansvarig utgivare) drabbades av moderering för c:a 1 vecka sedan.
Naturligtvis är våra bedömningar till viss del subjektiva hur mycket vi än försöker att vara objektiva. Det är ett kallt konstaterande och kan bara beklagas - den bistra sanningen.
Men! Och jag vet inte hur många gånger jag har skrivit detta...
Det finns alltid möjlighet att "överklaga" besluten genom att ta direktkontakt med ansvarig moderator, forumledare och - i sista fall - med administratören. Denna rutin finns just för att vi ska kunna korrigera ev. felaktiga beslut - vilket också har skett och kommer att ske.
Hur det går till beskrivs på denna sida (http://cgi.webforum.nu/ssi/faq.shtml#mod) under underrubriken "Missnöjd?".
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.