View Full Version : Redigera skriven text.
Hej nu kommer ännu en förfrågan från mig.
Hur skulle ni formulerat nedanstående text?
Val av användarnamn bör göras med omsorg. Tänk på att det finns mängder av personer som heter Anna, därav bör du exempelvis ställa ditt användarnamn till Anna.A.63. Detta om du är född 1963 och heter Andersson i efternamn.
Tack!
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
Brimbas lille ställe (http://www.brimba.nu)
Man bör välja användarnamn med omsorg. Tänk på att det finns många personer som heter likadant. Om du t.ex. heter Anna Petersson och är född 1963 kan ditt användarnamn bli Anna.P.63.
Så tror jag att jag skulle skriva iallafall.
------------------
Axel - Kid B
[Secret info™ part two Axel brukar wF:a samtidigt som han skriver labbrapporter.]
CyberPet
2000-10-11, 18:05
Tycker Axels förslag var bra, enda jag är tveksam över är varför man ska välja namn med omsorg. Är det bara för att det kan finnas femtielva Anna, eller är det också viktigt att namnet inte är stötande?
------------------
/Petra
Oh no, they killed Kenny!
Håller med Petra. Vad är ändamålet med texten? Texten om hur man kan krångla till sitt användarnamn behöver ju inte dyka upp förräns efter man har valt ett upptaget användarnamn. Dessutom skulle inte jag vilja ha ett användarnamn som Axel.V.84.. Jag skulle hellre vilja krångla till det på annat sät.. Mitt användarnamn på Yahoo är t.ex. aaxxeell.. :)
------------------
Axel - Kid B
[Secret info™ part two Axel brukar wF:a samtidigt som han skriver labbrapporter.]
CyberPet
2000-10-11, 18:25
Gissa vilket användarnamn jag har? ;)
------------------
/Petra
Oh no, they killed Kenny!
Mjae, anledningen är att jag fick ett samtal idag.
Det löd:
- Hej, det fungerar inte att registrera sig trots att jag har provat med flera unika användarnamn.
- Det låter konstigt.
- Ja, för mitt namn är inte vanligt och det bör vara jag som har det.
- Jaha, får man fråga vad du skrev in för användarnamn?
"Kunden mumlar."
"Jag frågar igen"
- Vad angav du för användarnamn?
- Hans
- Det finns troligtvis redan en användare som heter Hans
- Jo men jag har provat flera andra
- Konstigt, något borde fungera.
Jag har även provat olika lösenord.
- Vad exakt har du testat med?
- Hasse också, samt olika lösenord.
- Det är nog där felet ligger, Hans och Hasse är vanliga namn, så testa med något mer ovanligt, så skall vi nog se att det fungerar.
Så var diskussionen, och jag vill helst att det skall förklaras på ett kort och bra sätt att man inte skall välja det första jätte vanliga namn man kan komma på.
Det är meningen med texten.
Tack!
------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
Brimbas lille ställe (http://www.brimba.nu)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.