Muzzafarath
2001-07-24, 14:37
Hej, har en Philips 28" TV som är några år gammal nu, är inte riktigt säker på vilken modell det är. Nere i högra hörnet finns uppstår det en missfärgning (ni vet, så där som det ser ut om man håller en magnet nära skärmen). Detta är lite irriterande, för blått blir till lila, osv... Som tur är så är det en ganska liten fläck. Någon som vet hur man kan fixa det? På min datorskärm har jag en "degauss" funktion, jag har hört att sånt kan fixa missfärgningar. Problemet är att jag inte har den blekaste aning om hur man kör "degauss" på TV'n. Skall se om jag kan hitta manualen nånstans, fast manualer har en mystisk förmåga försvinna i det här hemmet :e Och nej, det har inte att göra med kablarna.
Tänkte om någon som har erfarenhet av detta kanske vet vad man kan göra. Annars blir det väl att lämna in TV'n på lagning :l
------------------
I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals. - Winston Churchill
Tänkte om någon som har erfarenhet av detta kanske vet vad man kan göra. Annars blir det väl att lämna in TV'n på lagning :l
------------------
I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals. - Winston Churchill