PDA

View Full Version : Utförsåkning...

Gandalf
2001-09-07, 12:28
Jag tycker att telematk är det klart snyggaste sättet att åka utför på...

Jag åker både telemark, snowboard och twintip, vill likssm höra era åsikter inom det området.

------------------
Jag är en liten mupp, och lite inte på vad jag säger, för jag talar inte ofta allvarligt.

Kim
2001-09-07, 14:30
Jag åker både snowboard och skidor, timglas såväl som vanliga. Däremot tycker jag att telemark är det absolut fulaste sättet att ta sig nerför en backe. Nä, telemark är nog inget för mig, även om det kanske skulle vara kul att testa någon gång så att man verkligen kan ha en egen åsikt i frågan. ;)

Efter att ha åkt utför på skidor från 3 års ålder till jag var ca. 15 så bestämde jag mig för att gå över till snowboard. Vintern som kommer blir min femte säsong på brädan och jag kommer nog fortsätta på den så länge jag klarar av att åka utför. :)

------------------
-mucho-

Vide
2001-09-07, 14:47
Efter att ha åkt skidor i 12-13 år så bestämmde jag mig för att jag inte kunnde lära mig så mycket mer på den fronten, så jag har gått över till 80:talets nykommling: Monoski... vilket är otroligt roligt... :D

------------------
Select * from world where gender = 'female' AND male = 'me (http://www.webeye.nu)'

Gandalf
2001-09-09, 20:30
Hehe, mono är faktiskt riktigt coolt, det enda i skidväg som jag inte provat på...

Var åker ni då ni skidar förresten??

------------------
Snowboard är en kul sport, för det värsta man kan göra är att bryta benet eller nacken, och då kan man inte åka på ett tag.

Kim
2001-09-09, 22:22
Hittills har det blivit en hel del Åre de senaste åren, men i vinter ska det förhoppningsvis bli några veckor i Tänndalen och en resa till Österrike.

------------------
-mucho-

skyman
2001-09-10, 08:06
Jo allt man längtar efter nu är ett jobb och en veckas ledighet på våren :)
Och då är det såklart bräda som gäller...

------------------
-nipp-

Gandalf
2001-09-10, 14:50
Det är skönt så lönge man går i skolan och familjen har en stuga i Åre... det blir c:a 50 skiddagar där varje år... så om ni vill ha reda på någon skön puderväg så kontakta mig=P

------------------
Snowboard är en kul sport, för det värsta man kan göra är att bryta benet eller nacken, och då kan man inte åka på ett tag.

i.a
2001-09-10, 18:49
asså ja känner mej ganska okunnig mn va f-n e twintip??? en kompis hade förklarat de som skidor som går upp på båda sidorna men av den förklaringen så fattar jag 0!!!

å va e monoski???

ja åker skidor (inte längd asså) men ja e väldigt sugen på att prova på snowboard eftersom de verkar så j----a gôtt!!!

skidor åker ja i Sunne som är de ställe som ligger nära hem! iof så e d litet mn d finns iaf några backar att prova på! :)

Mn ja älskar verkligen Trysil!!! de e så härligt där!!! har iof bara vart där två gånger mn ja kommer att åka dit många gånger!!!

Ställen ja har hört från kompisar att dom e bra är Stryn å Oppdal som båda ligger i Norge!

------------------
Arvika - Världens metropol

Vide
2001-09-10, 19:48
Jag har åkt en del i Kittelfjäll och Borgafjäll... men jag tycker nog att Meråker i Norge var en av de bästa... :)

Monoski är en skida (som namnet påpekar), den är ungefär lika bred som en snowboard men man står vänd framåt och den har samma bindningar som vanliga slalomskidor och med samma pjäxor. :)

------------------
Select * from world where gender = 'female' AND male = 'me (http://www.webeye.nu)'