View Full Version : Sverige - Sydafrika !
Tengblad
2001-08-15, 14:42
Jahopp, hur går det ikväll tror ni?
Jag skulle tippa på att det blir 3-1 till Sverige!
------------------
[BigCats] (http://hem.passagen.se/tengblad/cats/index.htm) - En sida om världens vackraste djur!
"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"
Hmm... jag fortsätter att tippa stort. Det lyckades ju förra gången (6-0).
Jag tippar 4-0 till Sverige den här gången. Henke gör ett, Allbäck 2 och Alexandersson ett.
------------------
-mucho-
nu ska vi akta oss för att vara för positiva, det är inte svenskt att vara det..
2-0 blir d..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Nej, som sagt, inte för positiva....
Sydafrika gör helt klart mål, frågan är bara hur många......
Tippar på 2-1 till.......hmmmm.......Sverige....
------------------
Kent-Mustafa undrar: DelPero, vad gillade du intervjun?
DelPero svarar: Skybirper är en pervers lappjävel och du låter som en full 30-årig skogshuggare
Det kanske kan bli 3-1/4-1 till Sverige.
------------------
<A HREF="http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=lergell" TARGET=_blank>Min DVD samling</A>
1-0 till Sverige. 1-1 om Kihltedt ska stå andra halvleken.
------------------
It aint over until the fat lady sings...
står faktiskt 1-0 till sverige efter 17 spelade minuter.. hur vanligt är det? =)
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
ingen av oss hade rätt..
blev 3-0 vilket gjorde att jag å kim var närmast.. Kim var nog närmast öht för svenssons miss där på slutet.. För övrigt säger ni kanske "men dom som tippat 3-1 var ju också ett mål ifrån slutresultatet" men jag anser inte det nära då Sydafrika inte hade en ordentlig målchans under hela matchen.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Det är en klart godkänd insats av det svenska laget. Fast Sydafrika var överraskande bleka.
Kul att se att det svenska anfallsspelet med Henke i täten har blivit mycket bättre på senare tid.
------------------
Exakt mina tankar Hazze.
Sydafrika var väldigt bleka.
Henke visar alla tidigare skeptiker att dom hade fel.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Det hade kunnat bli både 4, 5 och 6 mål för Sveriges del. Vi hade ju Söderströms skott tätt utanför stolpen, plus ett till, jag kommer bara inte ihåg vem som pangade på.
------------------
-mucho-
Såg inte matchen, men jag är väldigt glad över att Andreas Andersson äntligen fick sätta en boll i nätet i en landskamp - på Råsunda dessutom... :)
------------------
"Det är inte samma sak att lyssna på handboll!"
"Öh, det är höjdhopp..."
Insiktsfulla studenter lyssnar på OS-sändningarna från Sydney.
Tengblad
2001-08-15, 22:41
Ja det var kul att se sverige spela en pigg fotboll....även om sydafrika var lite bleka.
------------------
[BigCats] (http://hem.passagen.se/tengblad/cats/index.htm) - En sida om världens vackraste djur!
"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"
Såg inte matchen, men jag är väldigt glad över att Andreas Andersson äntligen fick sätta en boll i nätet
Håller verkligen med dig. Det behövde han verkligen efter den senaste tiden.
Btw, förstår inte hur man kan avvara Jocke Björklund från landslagstruppen.
------------------
[Redigerat av Hazze den 16 aug 2001]
Henke är ju värd en stående ovation... Inspelet och jobbandet till... 3-0 var det va... var du underbart :e
------------------
-nada-
Matchens sämste spelare: Fredrik Ljungberg
------------------
DelPero svarar: Skybirper är en pervers lappjävel och du låter som en full 30-årig skogshuggare
Vet inte om jag håller med om att Ljungberg var sämst, Lucic hade också en dålig dag.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
När gjorde Ljungberg en riktigt bra match i landslaget senast? :q
------------------
[Redigerat av Hazze den 16 aug 2001]
Problemet är ju att Ljungberg inte alltid får spela där han själv är bäst. Han tror att han spelar bäst i mitten, men tyvärr så gör han mest nytta ute på vänsterflanken.
Svensson gör ett underbart inhopp och visar hur en central roll ska spelas.
Alexandersson skapar en del även i denna match. Han har vuxit de senaste landskamperna.
Henke är grym! Sliter och kämpar och det ger resultat.
Allbäck kämpar på bra även han.
De enda misslyckandena i matchen var Lucic, Mjällby och tyvärr även Ljungberg.
------------------
-mucho-
Svensson gör ett underbart inhopp och visar hur en central roll ska spelas.
Stabilt inhopp tycker jag. Han borde verkligen ha gjort mål på något av sina frilägen.
Alexandersson skapar en del även i denna match. Han har vuxit de senaste landskamperna.
Absolut. Han måste vara given i fortsättningen. Tar för sig och vågar utmana. Osvensk spelstil tycker jag.
De enda misslyckandena i matchen var Lucic, Mjällby och tyvärr även Ljungberg.
Hoppas Mjällby gjort sin sista match på länge nu. Jocke Björklund måste in som mittback bredvid Bjärred. Kanske Kåmark passar bättre på vänsterbacken än Lucic?
Ljungberg verkar vara given match efter match, hur svag insatts han än gör. :l
------------------
Själv tycker jag att Lucuc gjorde en stabil insats på kanten. Han lyckades storma fram flera gånger, och det blev lite småfarligt ibland...
Dessutom såg det ut som om han var hämmad av en skada eller något...
------------------
Defensivt är Lucic helt okej. Vore dock kul att se någon mer offensivt skicklig back där ute. Vad händer med Corneliusson? Är han på väg tillbaka?
------------------
webmaster
2001-08-16, 15:37
Tycker det är lite svårt att avgöra vem som var stabil och inte, eller vem som gjorde en bra match och så. Detta då motståndet knappast kan kallas för kvalificerat, eller...?
Nej, de var helt klart svagare än vad jag hade väntat mig. Men de är ju trots att klara för VM så...
------------------
Hazze: Kalle Kula är på gång tillbaka! Han hoppade in sensast mot Helsingborg med ett skydd för handen och underarmen. Ska ha gjort en godkänd insats, men är naturligtvis inte matchtränad än. :)
------------------
"Det är inte samma sak att lyssna på handboll!"
"Öh, det är höjdhopp..."
Insiktsfulla studenter lyssnar på OS-sändningarna från Sydney.
Q: Det låter bra. Han behövs i landslaget i framtiden.
------------------
Styrkan med Ljungberg är att han drar på sig markeringar. Problemet är att han får alldeles för få passningar, som det är nu så är det han själv som får hämta bollen och sen driva upp.
Jag tror att man skulle kunna lösa hans roll enkelt genom att ge honom fler bollar att springa på. Det är då han kommer till nytta eftersom han har en smått underbar speluppfattning och kan slå grymma passningar. Däremot är han ingen avslutare.
------------------
-mucho-
Precis som du säger, Ljungberg är en dålig avslutare. Det är en stor brist att missa 95% av alla målchanser han får i landslaget. Hans styrkor ligger defensivt och i speluppfattningen.
Jag skulle gärna se Anders Svensson i Ljungbergs position och Ljungberg på kanten.
------------------
Exakt Hazze! *skakar hand med* :)
------------------
-mucho-
flat-eric
2001-08-17, 18:26
Finland - Belgien 4-1 ..Härligt,härligt
:) :) :e :e
------------------
twistedsister.net (http://www.twistedsister.net)
heh, Ljungberg måtte ha klister på skorna, för han släpper ju inte bollen i första taget, varken till med -eller motspelare.
------------------
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.