PDA

View Full Version : Landslaget - igen

Kim
2001-08-01, 19:51
Nu tänkte jag ta upp landslaget i fotboll igen. Vilka ska vara med och vilka ska inte vara med? Min åsikt efter de senaste omgångarna är att Stefan Selakovic ska spela i landslaget. Han har gjort mål i varje match nu. Han har även gjort ett av målen borta mot Bohemians, samt ett på hemmaplan nu ikväll. Han gjorde mål mot Malmö och även hemma mot Hammarby.

Jag vågar placera honom på topp tillsammans med Henke nu. Vad säger ni?

Hedman

Mellberg, Andersson, Björklund, Corneliusson

Alexandersson, Schwarz, Ljungberg, Magnus Svensson

Henke, Sella

Sella kan i det här fallet vara bytbar mot exempelvis Allbäck.

------------------
-mucho-

Jymdis
2001-08-01, 19:59
tycker du har glömt Kleeber och Allbäck jag.

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Kim
2001-08-01, 20:13
Jag vet inte om du är så observant, men jag har skrivit att Selakovic kan bytas mot Allbäck.

Kleber var ett stort skämt senast han var med. Vad har han att göra där? Är han bättre än Mellberg, Andersson, Björklund eller Corneliusson? Nä, exakt. Han hör inte hemma i landslaget.

------------------
-mucho-

Hazze
2001-08-01, 20:26
Jag håller med. Selakovic borde få en chans. Fast jag vill som vanligt hellre ha in unga förmågor som Farnerud.

Gurkmannen kan vara ringrostig efter det långa speluppehållet.

------------------
It aint over until the fat lady sings...

Kim
2001-08-01, 20:34
Selakovic är väl 23, så han har ett antal år kvar som han kan spela.

------------------
-mucho-

oelbal
2001-08-01, 21:03
Ingen Selakovic i landslaget än tack!

Först vill jag se hur landslaget från förra matchen klarar sig mot starkare motstånd....

------------------
Mitt namn är Bonde. Janne Bonde.
Med rätt att skörda.

[Redigerat av oelbal den 01 aug 2001]

Kim
2001-08-01, 22:35
Jaså? Allbäck har inte gjort särskilt mycket väsen av sig de senaste veckorna/månaderna. Däremot är Sella het som en bullis! Han ska lätt få chansen i landslaget om han spelar så här! :)

------------------
-mucho-

skyman
2001-08-01, 23:25
Go Henke, go henke

------------------
-nada-

Hazze
2001-08-02, 00:32
Sella om sin drömträff mot irländska division 5 (?) laget:

"Den sitter där 1 av 100"

Då ska man inte spela i landslaget ;)

------------------

Jymdis
2001-08-02, 08:46
hehe sorry missa det om Allbäck..
=)
själv vill jag att Zlatan ska komma igång i Ajax.. så vi kan ta in honom i landslaget.. För han kommer å rocka (om han får understöd som han gjorde i början av säsongen hos MFF).

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.

Del Pero
2001-08-02, 13:46
Jag tycker Sella är för ojämn. Jag ser hellre en riktig forward istället.

Henke-Allbäck tycker jag.
Med Zlatan som inhoppare...

------------------
mvh /
Get In Shape (http://www.shapestate.com)

oelbal
2001-08-02, 13:48
Del Pero, exakt!

------------------
Med rätt att skörda.

Kim
2001-08-02, 17:25
Kolla förra årets allsvenska. Hur mycket bättre var Allbäck än Selakovic? Allbäck är för övrigt ganska gammal (inom fotboll alltså). Selakovic är fortfarande ganska ung och utvecklas fortfarande. Jag tror inte att Selakovic är ett dugg sämre än Allbäck.

------------------
-mucho-

oelbal
2001-08-02, 17:32
Allbäck kanske inte är bättre rent tekniskt sett, men han har mer känsla för att hitta målet.

Det är ju det som Sverige behöver!

------------------
Med rätt att skörda.

Hazze
2001-08-02, 20:45
Dessutom har Allbäck mer rutin från internationell fotboll och vet hur det känns att näta i landslaget. Jag skulle gärna ge Allbäck de första 45 minuterna mot Makedonien. Misslyckas han bör Sella få chansen i den andra halvleken.

------------------

[Redigerat av Hazze den 02 aug 2001]

Kim
2001-08-03, 00:52
Varför inte ge Brolin chansen? Eller Dahlin? Prova Kennet Andersson! Dom vet ju definitivt hur det känns att näta för landslaget.

Don't look back! Se till vad spelarna gör nu och inte vad dom har gjort. Det fungerar inte så. Man måste plocka dom som är bäst för tillfället.

------------------
-mucho-

Hazze
2001-08-03, 01:20
Se till vad spelarna gör nu och inte vad dom har gjort.

I så fall är Allbäck det givna valet väl?

------------------

Jymdis
2001-08-03, 08:20
E nog lite skillnad på Brolin och där vi är nu. Jag tycker inte man kan plocka in folk bara för dom gjorde flest mål i veckan som gick. Tycker nog inte vi ska ändra så jättemycket - säg vad ni vill - men dom senaste matcherna har faktiskt varit ganska bra från sveriges håll.

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg

oelbal
2001-08-03, 08:54
Jymdis, jag håller med på alla punkter!

Landslaget har varit hyffsat bra de senaste matcherna, och varför ändra på något som är på rätt väg?

------------------
Med rätt att skörda.