PDA

View Full Version : Anne Franks Dagbok , Ferenz Gunder,

Simpa
2001-01-21, 11:58
Hej och hopp! :)

vet inte riktigt säkert namnen på dessa böcker men något sådant? nån som läst dessa böcker? grejen är att jag behöver få tag på några "förkortningar" till vad dessa böcker handlar om, eller iafa nån av dom, har ett jätte prov imorn, men inte hunnit läst dessa böcker som är en del av provet, pga sjukdom så om nån vet om man kan hitta något på nätet så ge mej gärna addresserna :) eller om ni har lust och skriva en rad i den här tråden :)

jaja, tack på förhand

/Simon

------------------
Jag måste vara en riktig idiot - Läst hela Simpas troligen meningslösa inlägg...

Q
2001-01-21, 12:46
Han heter Ferenc Göndör och boken heter A-6171: Ett judiskt levnadsöde. Mycket bra bok som du definitivt bör läsa i alla fall!

Nu har jag tyvärr inte tid att leta rätt på nån bra länk, men sök på Google (http://www.google.com/intl/sv/) så hittar du säkert info om boken! :)

------------------
To be or not to be - that's not a question!

@nders
2001-01-21, 12:49
jepp, den är mycket bra. läs, läs, läs.

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
if i'm not back in five minutes, just wait longer.</A>

sgtpepper
2001-01-21, 18:48
Jepp, "A-6171: Ett judiskt levnadsöde" är en mycket gripande bok. Ferenc Göndör besökte min klass när jag gick i gymnasiet och det var ett möte som jag sent kommer att glömma.

Att gå ut på nätet och be om små korta referat av böcker som denna bara för att du har ett prov och inte orkat läsa dom är osmakligt. Du måste varit jävligt sjuk för att inte ens orkat läsa en bok, det är ju annars en vanlig sysselsättning under sjukdom.

------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny

Axel
2001-01-22, 15:03
Läs boken fast du inte måste. Den är ju både bra, engagerande och tar upp ett minst sagt viktigt ämne. Jag köpte boken av Ferenc när han besökte oss i nian. ;)

------------------
Axel Veibäck
Jag ska strax elda upp veden.

Simpa
2001-01-22, 15:15
Menade, att jag inte hunnit läsa klart boken :) hade börjat, men glömde den över jul och var sjuk två veckor efter, han besökte oss, för nån månad sedan också och det e nåt jag som sgtpepper sent kommer att glöma :)

------------------
Jag måste vara en riktig idiot - Läst hela Simpas troligen meningslösa inlägg...