View Full Version : Konstruktiv kritk önskas
webbmannen
2000-05-29, 14:13
Hej allihop,
Här är en nyproducerad företagshemsida som mitt företag nu presenterar sig med.
Det skulle vara trevligt om ni ville ge konstruktiv kritik så att nästa version kan bli ännu bättre.
Var gärna nitiska och petiga (det är just för detta som sidan ställs ut här).
http://www.vibra.se
/webb (som lovar att inte bli stött ;) )
Mycket ren och snygg sida! Sköna färger. Jag har inte så mycket att anmärka på. En välgjord sida helt enkelt ;)
------------------
//
<title>Hazze</title
Jag är hemskt ledsen webmannen ! Men jag hittar INGA fel !
Än en gång: Förlåt mig ! :e
------------------
Krister Lindholm
http://www.lifestyleshop.nu
webmaster@livsstilsbutik.com
sgtpepper
2000-05-29, 14:20
Jättesnygg!
Enkel, ren design och lättläst. Kalas! :D
En enda sak kan jag anmärka på, det är högermenyn, jag tyckte att det var lite förvirrande att den bytte innehåll så att aktuell sida försvann ur menyn. Men det kanske är en smaksak
------------------
per@svanstrom.nu
www.svanstrom.nu (http://www.svanstrom.nu)
[Redigerat av sgtpepper den 29 maj 2000]
CyberPet
2000-05-29, 14:30
Sorry, har heller inget att klaga på. Snygg, enkel och smakfull design. Sidorna är snabbladdande och helt enkelt representativa för företaget.
Bra gjort!
Om jag nu ska kommentera är det väl att jag har min webbläsare lite smalare än förstasidan så att jag inte ser hela texten på högerkanten om cirklen. Men övriga sidor ser jättebra ut i min webbläsare att jag kände inget behov att av förstora fönstret.
------------------
/Petra
Anna Olsson
2000-05-29, 16:58
Den är snygg, men det finns alltid något att kommentera om. ;)
Verdana i storlek 1 är verkligen modernt på webben just nu. Men jag tycker personligen att det är för litet.
När jag kom till "Månadens produkt" fick jag äntligen vila ögonen på lite större text. Den sidan är dessutom den snyggast e och bäst text-grupperade.
Anna
webbmannen
2000-05-29, 17:59
Tack för alla snälla ord :) Vi går numera omkring och ser ut så här :r
sgtpepper,
Du har rätt i att det kan verka förvirrande (och det är inte bra).
CyberPet,
Först var det meningen att sidan skulle kunna ses även i 640 men det övergavs och nu ska den kunna ses ok i 800.
Anna,
Vi håller med om att det blir smått med storlek 1, och det är lite förvånade att inte mac-folket hoppat på oss ;) Det ligger nämnligen inte med något CSS som justerar upp storleken för dessa. Behövs det inte :q
/webb
detta var konstigt, jag har inte heller något att klaga på!!
bra jobbat! :)
angående fonten:
jag tycker personligen att om man skulle förstora upp fonten så skulle sidan inte vara lika snygg längre. tyvärr
------------------
Erik Alfredsson Y2K
banan.erik@home.se
alfredssons.com (http://www.alfredssons.com)
Verdana är snyggare ju mindre den är tycker jag. Absolut snyggast i storlek 1.
------------------
//
<title>Hazze</title
Jag tycker också att Verdana i storlek 1 är snyggare än i 2 och uppåt. Fasten jag kör i 1280*1024
Hallgren
2000-06-01, 17:45
Webb!, din lilla rackare! Helt underbar sida, MEN eftersom jag är X-trem petig med små saker så måste jag kommentera en sak som jag tror att jag är den ända som har lagt märke till och det är att du har använt två olika storlekar på fonten. Du byter storlek på "Månadens produkt". Om det försämrar utseendet vet jag inte riktigt, men just den lilla detaljen fångade min uppmärksamhet.
Som sagt var så är jag imponerad och undrar om du vill bli min mentor ;)
------------------
-=-=-=-=-=-
Mvh Hallgren
Forumsledare
True Design (http://www.truedesign.nu)
-=-=-=-=-=-
[Redigerat av Hallgren den 01 jun 2000]
J Ä T T E snygg sida.
Har inget att klaga på, bara ett önskemål. :i
Kan ni inte ta och lägga in någon formmail för att kontakta de på företaget ?
Det är ju inte alla som har möjlighet att svara genom outlook eller så menar jag.
Dessutom så är det lite tuffare tycker jag i alla fall :e
emission
2000-06-01, 18:18
Jättesnygg sida! En bagatell är att navigationsmenyn inte ligger riktigt still...
Dessutom tycker jag generellt att reklambyråer är dåliga på att sälja sig själva (jag jobbar på en själv). Copyn brukar kännas krystad. "Vi skapar kundanpassade.....profil......kreativ....blablabla". Men jag kan inte komma på något bättre själv, förutom att hoppa över den biten. Den är ju närmast självklar. Eller?
"Vi skapar lösningar som går stick i stäv med kundens önskemål, och arbetar med insikten om att vi tar alldeles för mycket betalt, i proportion till vår undermåliga kompetens" :e :e
Det vore nytt och fräscht! ;)
.. en av dom bästa sidorna jag sett här på WF.. Mycket trevlig!
/NilsW
Så här upplever jag sidan ...
Än så länge har jag inte kommit längre än till första sidan ...
Där möts jag av vad jag än så länge sett en skitsnygg design med 5 st länkar ... jag såg att det var länkar eftersom det blev en hand när jag förde pekaren över dom och så kom det upp text som nog var meningen att berätta lite om länkarna men jag fattade ändå inte riktigt vart jag skulle hamna om jag klickade på dom???
Jag sitter just nu och försöker lista ut vart jag kommer hamna om jag klickar på ngn av dom???
Jag är en sån som tycker om när det är lätt att hitta informationen ... gillar inte att behöva chansa o leta mig fram.
Men ... jag får väl helt enkelt chansa på ngn av dem eftersom jag inte riktigt fattade.
Chansar på den röda rutan eftersom den skiljer sig från dom andra och jag antar att det är där den som har gjort sajten vill att jag ska börja?
Ahhh ... ännu en snygg sida.
Nu får jag reda på vad det är för företag sajten handlar om. Med en ganska lättförståelig text ... japp ... !
Hittar oxå en meny lite högre upp med länkar som jag förstår vad dom handlar om! Nyfiken som jag är så klickar jag på dom.
Nya snygga sidor dyker upp med lagom mycket text och bra text! Menyn känns igen sen förra sidan ... smidigt ... jag klickar på nästa länk!
Jag går igenom alla länkar och börjar känna mig ganska hemma på sidan. Jag vet vad det är för företag vad dom gör o vart dom finns.
Jag hittar en länk längst ner som heter index ... jag klickar på den och upptäcker att jag kommer tillbaka till första sidan ... jahaa ... kommer ihåg att det fanns fler länkar där ... vad spännande. Kommer ihåg att jag testade den röda första gången ... så jag tar ngn av dom andra nu.
Hjm ... känner igen sidan jag hamnar på ... upptäcker att det inte spelat ngn roll vilken länk jag klickade på när jag kom .. hade hamnat inne på sidan ändå.
Ägnar en snabb tanke på vad den runda "länkgrunkan" är till för när det finns en mycket smidigare meny inne på själva sidan ... och varför det finns en länk tillbaka till den som heter index när jag fortfarande kan använda den mycket mer lättförståeliga menyn längst upp till höger *förvirrad*
Men sidan är snygg ... och efter ett något förvirrande första intryckk så lärde jag mig rätt snabbt att hitta runt på den ändå !
Summering:
Trots en något förvirrande välkomst sida så får den godkänt!
------------------
elfwing
webbmannen
2000-06-03, 21:10
Ojdå, här hade det kommit in fler svar som jag inte sett :o
Vi törs nu med facit i hand gå ut och marknadsföra oss som webdesigners :)
Jag tackar för alla (alltför) snälla kommentarer och bra konstruktiv kritik. Nästa sida kommer att produceras helt i flash som en möjlighet för dem som vill se sådant.
"Vi skapar lösningar som går stick i stäv med kundens önskemål, och arbetar med insikten om att vi tar alldeles för mycket betalt, i proportion till vår undermåliga kompetens"
emission, det blev :e asgarv :e på byrån :e :e :e
/webb
FLASH ... * skriiiiiiiiiiiiiiiiiiiik *
vem vill ha det ???
------------------
elfwing
Hallgren
2000-06-04, 08:36
Elfwing....gillar du inte flash? ;)
------------------
-=-=-=-=-=-
Mvh Hallgren
Forumsledare
-=-=-=-=-=-
Beror på hur det görs ...
Men jag ser ingen mening med att använda flash över huvudtaget.
Jooo ... om man vill imponera med att man kan flash ... !
Annars förstår jag inte varför ...
Antar att jag tittar för lite på MTV för att upskatta flash. ;)
------------------
elfwing
Flash är OK om sidan laddas medans man surfar på den eller om laddningstien är mindre än 10 sek på ett 56k modem, annars suger flash.
------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.
Matti, om du hittar en flashsida som laddas så snabbt så måste du visa mig den. Jag tror nämligen att det är ytterst unikt.
------------------
//
<title>Hazze</title>
webbmannen
2000-06-04, 12:26
Hehe...
Det ante mig att ordet flash skulle komma att kommenteras ;)
Anledningen är naturligtvis att visa kunder att vi även hanterar denna teknik om så önskas :)
/webb
Precis som jag sa ... det enda flash är bra till är om man vill skryta med att man kan det ... !
------------------
elfwing
Hallgren
2000-06-05, 17:37
Skryta och skryta. Själva grunderna i Flash är väl inte så svårt eller?
Det gäller väl mest att man ska kunna göra snygg grafik...( väntar på FlashX att knuffa ner mig och banka sk*ten ur mig ;) )
------------------
-=-=-=-=-=-
Mvh Hallgren
Forumsledare
-=-=-=-=-=-
På tal om Flash[X] Vart f*n håller han hus ?
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.