View Full Version : vad tycks?
Peterdaman
2000-05-01, 11:15
Har gjort en liten sida o mig. obs! det är bara en layout sida så inget funkar ännu.. (nästan)
come.to/grymt
ge mig all kritik som jag kan få..
------------------
Peter Antonius
Grymmt snyggt :)Det enda som jag kan anmärka på överhuvudtaget är att rutan runt scrollpilarna är lite för fet. en tunnare linje runt pilen alltså. Fast det kanske e en smaksak :)
//M@rtin
Jag ångrade mig förresten.. tjockleken på linjen e bra.. men lite onMouseOver på pilarna skulle göra det ännu snyggare..
Sedan märkte jag en sak till.. OnMouseOver effekten fungerar inte på menyn när en länk e markerad :(
//M@ritn
Sidan ser lite mysko ut i Netscape..
------------------
Ipsa scientia potestas est.
Mycket snygg sida! Enda jag kan påpeka är att jag tycker du ska högercentrera texten i rutan "Senaste uppdateringen". Men annars är den hur fet somhelst :).
Jag har en fråga, det gäller min hemsida som jag håller på att göra. Din text-layer ligger ju på samma ställe i olika upplösningar, skulle du kunna hjälpa mig med det? På min sida, http://www.mikael.f2s.com/Nya/index2.htm vill jag ha en (scroll)layer som ligger i den ljus-limegröna remsan till höger om boxarna. Där ska texten vara. Men hur gör jag så att layern ligger på samma ställe i olika upplösningar? Skulle bli väldigt tacksam för hjälp!
------------------
Flax on /Mikael
Peterdaman
2000-05-01, 19:37
Vet att sidan ser mysko ut i netscape. Men sidan jag har är inte lön, tycker jag, att göra i netscape. Eftersom Internet Explore har en mycket bättre webbbläsare. Eftersom det är en personlig sida så tycker jag attt det inte spelar någon roll. Men när jag gör sidor till företag så ska de så klart funka i läsare.
------------------
Peter Antonius
Peterdaman
2000-05-01, 19:40
Den funkar när länken är markerad men det är bara att det inte syns eftersom det är en sån tunn linje...
mike - Jag har gjort det så att sidan ligger i en tabell som ligger på samma ställe även hur stor webbläsaren är... kolla in källan och titta med den i t.ex. frontpage så fattar du.. hopppas jag...
------------------
Peter Antonius
Vet att sidan ser mysko ut i netscape. Men sidan jag har är inte lön, tycker jag, att göra i netscape. Eftersom Internet Explore har en mycket bättre webbbläsare.
Mycket bättre? Varför är IE mycket bättre? Eller är det bara du som inte klarar av att göra en snygg sida som fungerar i NS kanske?
Blah.. inte för att jag bryr mig, din sida ju, och det är du som tappar besökare.
------------------
Ipsa scientia potestas est.
[Redigerat av Matti den 02 maj 2000]
Min Netscape utförde en förbjuden åtgärd på den sidan...
------------------
Krister </BIRE> Lindholm
http://www.lifestyleshop.nu
webmaster@livsstilsbutik.com
Att komma runt NS-IE problemen är ju bara roligt!
Hej!
Du skriver att du tycker att Explorer är en bättre läsare än Netscape, och säger att du inte vill bygga sidan efter Netscape.
Problemet är att alla personer som sitter på skolor eller stora företag som kanske har förinstallerade datorer och inte kan/får installera Explorer utan där gäller bara Netscape.
Även om personerna som surfar gillar Explorer bättre så finns det folk som är tvingade att använda Netscape för att kunna "surfa" överhuvud taget!
Det är kanske något att tänka på?
Jag tittade just på din sida i netscape, och den ser skumm ut, men jag ser endå att det är en snygg layout och jag gillar den skarpt! Anpassa den till Netscape och du kommer då ett riktigt bra betyg från mig!
:f :f kärleks flin från mig till din sida (Idea stolen from Birpe)
///Patrik aka Brimba
Sidan ser bra ut i Explorer. ;) Fin layout och enkel navigering. Scroller funkar också riktigt bra. Har inte tillgång till ns just nu tyvärr så jag kan inte bedömma det.
Mr Nils: Själv tycker jag att IE-NS problem är bland det värsta som finns :e
------------------
//
<title>Hazze</title
Peterdaman
2000-05-02, 17:54
Förlåt alla.. Jag håller på att göra sidan för netscape oxå... är snart klar med den...
Jag blev lite sur bara... men skit samma...
Sitter själv fast med internet explorer i skolan... och kan inte ladda ner något..
Fast det har man ju lyckats hacka 2 gånger redan...
=) *stolt*
hehe...
Tänkte starta en ny sida. en blandning mellan snyggt.com och smeghead.net någon som vill var med??
------------------
Peter Antonius
Peterdaman
2000-05-07, 14:29
någon som vet vad handpixla heter internationellt?
------------------
Peter Antonius
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.