View Full Version : Frisbeegolf sajt!
Hejsan, om ni vill kan ni kolla in min helt ny renoverade frisbeegolf sajt. Allt är inte helt klart (ser lite skummt centrerat ut på länksidan t e x). Framtida projekt på sajten är en vykortstjänst och en Webring.
Jag är b l a jätte nyfiken på hur den ser ut på en mac burk eftersom jag inte haft möjlighet att testat sajten på en sån.
Alla synpunkter är välkommna!
Adressen är: http://www.ironoak.nu/aof/
(Namnet på sajten ljuger lite men vem bryr sig :) )
/Fredda
Mycket skitsnygg sida !!!
:e :e :e :e i betyg från mig !
------------------
BIRE
http://www.livsstilsbutik.com
webmaster@livsstilsbutik.com
Bara ett par saker jag tänkte på... Det första intrycket man får på sidan blir ganska spittrat med tanke på att forumet och huvudsidan delar på utrymmet. Om man kör med en upplösning mindre än 1024*768 blir både huvudsidan och forumet lidande då de får väldigt lite utrymme var på höjden (jag förstår dock syftet; att driva folk till forumet, men glöm inte att länka forumet från menyn).
Vidare blir menyn lite konstig i högre upplösningar, då den flyter in över det andra gråa strecket. Eftersom sidan ändå inte är anpassad för 640*480 (horisontella scrollbars i samtliga frames) skulle det nog vara bäst att låsa bredden på menyframen... Kollade precis källkoden och såg att du hade låst bredden, testa att slänga in en frame
till som får "överskottet" så borde effekten försvinna.
/Csson
Mycket trevlig, bara en liten sak som ser märklig ut, det är forumet som ligger nere i botten på sidan jag tänker på.
Csson: Jätte bra tips ska nog använda alla dem. Sänka ner forumet ska jag också göra.
Jag förstod inte riktigt vad du menade med att lägga till en till frame. Vadå ska jag lägga till en liten frame i mellan menyn och vänster framen? Eller ska jag bara köra en scroll="0" på meny framen (har gjort det men har tydligen skrivit srcoll istället :) )
----
Vet nån hur sajten ser ut på en Mac?
/Fredda
När alla frames har en absolut bredd men upplösningen (eller fönstret) inte stämmer överens med summan delar browsern på den skärmbredd som blir över. I det här fallet är summan 798, och om man då har ett fönster som är 1100 pixlar brett blir varje frame ((1100-798)/2) 151 pixlar bredare än vad det är tänkt. Antingen får du då sätta i en "tom" frame (antagligen bäst i vänsterkanten) eller sätta någon av de två nuvarande (och då är huvud-framen bäst) till att ta spillet.
Då blir ditt frameset antingen (glöm inte att skapa spill.htm):
<frameset cols="*,150,648" rows="*" frameborder="NO" bordercolor="#FFFFFF" border="0" framespacing="0">
<frame src="spill.htm" NAME="spill">
<frame src="vanster.htm" NAME="vanster">
<frame src="huvud.htm" NAME="huvud">
</frameset>
eller det andra alternativet (som är enklare och troligen ger ett bättre resultat):
<frameset cols="150,*" rows="*" frameborder="NO" bordercolor="#FFFFFF" border="0" framespacing="0">
<frame src="vanster.htm" NAME="vanster">
<frame src="huvud.htm" NAME="huvud">
</frameset>
/Csson
[Redigerat av Csson den 21 mar 2000]
Det är ju strålandde Csson, ska pröva hur det blir. Tackar!
mp98fala
2000-03-22, 12:01
Hej Fredda!
MUUUUUUUUHHHHHHHHHH!!!!!
Bra namn du har valt Alex, orkar du inte hålla reda på alla anvädnarnamn eller? :)
/Fredda
aha, det var det jag misstänkte det finns en person som har typ 50 identiteter eller?
Mp98fala har ialla fall bara ett användarnamn här. Det jag menade vara att han hade samma användarnamn som han har i pluggets datorer, visst är han kreativ? :)
emission
2000-03-24, 17:21
Sidan var kanonsnygg, förutom att den var full av stavfel. Flera särskrivningar och lite annat, t.ex:
Info avdelningen
favorit banor
T e x
eran
kontakta sidan
up and runing!
kopieringsskyddat (mnja...)
Diskussions forum
Grundlägande
frisbee rundan
Out of Bonds
frisbeegolf banan
inovatör
frisbee klubbar
frisbee förening
Frisbeegolf bakgrund
zip fil
frisbee tema
frisbeegolf spelet
variernade
och lite till....
Så, nu vet du vad du ska leta efter, så blir det snart en riktigt, riktigt bra sida.
Tack tack Emission, jag har inte hunnit rättstava sajten ännu, eller rättare sagt farsan har inte haft tid ännu :) . Men nu kan jag ju göra lite själv så att det går fortare.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.