PDA

View Full Version : Sista Chansen!

Mr Nils
2000-01-09, 20:49
Kände att jag inte kommer att kunna/ha tid med att avsluta mitt nuvarande projekt, så jag postar det här iaf, så att arbetet som lagts ner på det inte helt går till spillo ;)

Sidan talar för sig självt, testa att klicka på structures, och sedan på information för att sluta textlådan igen..

säg gärna vad ni tror om designen, och effekterna.. typ.. snälla? :)

tackar på förhand..
http://www.algonet.se/~mutbniq/pinsam/

/Nils Wikberg

Hallgren
2000-01-09, 20:59
Kommer tyvärr inte in i 1024 eller 800.

/Hallgren

webbmannen
2000-01-09, 22:35
Hej Mr Nils,

Jag tillhör dem som gillar sidor som "sticker ut" från mängden, och därför får din sajt med beröm godkänt.

Du har inte bara använt dig av en ovanlig (snygg)layout utan också hittat en trevlig javascriptfunktion som förhöjer besöksvärdet.

När en sajt som denna sedan kompletteras med ett innehåll av värde så anser jag att man lyckats. Tummen upp från mig alltså :)

Enda påpekandet är kanske att du skulle ha med verktygsraden så länge inte sajten funkar till 100%. Man kan annars inte backa när man, som nu, mister länkframen vid klick på ofärdig länk.

Jag gillar sajten skarpt alltså :D Skickar du sedan scriptet som scrollar så blir du "Hero of the day" :e

/sten

Hallgren
2000-01-10, 18:49
Aarrggh! x(
Kommer fortfarande inte in, eller jag skrev in "index.htm" i URL:n och kom in, men då fungerade inte menyn, sorry.

/Hallgren -Känner sig utanför :(

Mr Nils
2000-01-10, 20:54
allså?, hur kommer inte in, sidan laddas inte eller?, nu blir jag OROLIG!

*hoppas alla försöker se sidan, och kommenterar den*

/Nils Wikberg

Ola
2000-01-10, 21:28
måste bara instämma lite i hyllningskören, som för tillfället endast består av webbmannen, rolig sida som får mig att tänka på musik. Synd att du inte har tid att köra vidare på den, hade kunnat bli något som stack ut.

------------------
/Ola

Sune
2000-01-10, 21:42
Tjena Mr Nils!
Kul att du hittat hit!
Sidan är väldigt snygg (om än lite långsam att ladda, framförallt då bakgrundsbilden). Jag gillar ju i och för sig inte popup-fönster men det har inte så mycket med saken att göra.

Vad jag är lite konfunderad över är ifall det finns något under information- och dreamsmenyerna? I så fall får jag inte upp dem.

En annan sak är att om jag först klickar på t ex information först en gång och så en gång till så krävs det tre klick på structures för att denna ska fällas ner. Klickar jag sen en gång till på structures så krävs det två klick på t ex information för att den ska fällas upp igen (structures-texten alltså...)

[Redigerat av Sune den 10 jan 2000]

Hallgren
2000-01-11, 11:11
Jaha, nu har jag provat fyra gånger men icke sa nicke. Så här är det:
Jag kommer till "val-sidan", men min browser finner något fel med koden så jag kan inte komma i på 1024. När jag försöker på 800 så hittas siden inte, men om jag skriver in "index.htm" så laddas sidan, men menyn fungerar inte. Det enda som händer är att varje gång jag klickar så öppnas menyn ett steg, ett klick till ännu ett steg och enligt "Webb" så ska det inte vara så (inte för att jag inte fattar det själv ;) )

Någon vill verkligen inte att jag ska se din site Mr Nils. Om det nu är han där uppe eller han där nere, tja det får vi väl diskutera någon annan gång :)

/Hallgren -Fortfarande utanför :(

[Redigerat av Hallgren den 11 jan 2000]

Matti
2000-01-11, 13:43
uuuh, varför kan alla göra så fina sidor utom jag? :(

------------------
:: matti
:: www.mk.st (http://www.mk.st)

Mr Nils
2000-01-11, 15:05
Hallgren.. hmm... vad händer när du klickar på structures, direkt när sidan laddats?, vad har du för maskin/upplösning/webbläsare/version etc eetc??

/Nils Wikberg

Gustav
2000-01-28, 12:34
Applåder!

Jag tycker verkligen att den var skitsnygg och trevlig...även fast jag håller med Sune angående popup-fönster vilket är något jag tar avstånd från.

Men design, funktion och användarvänlighet får höga betyg av mig.

Får förresten hålla med Sune angående allt klickande också, men när du får till det (fast du skulle inte jobba mer med den nä) så blir det en ovanlig(t bra) sida.

tack för mig...

Hallgren
2000-01-29, 07:37
Mr Nils! Enligt IE så är felen:
Rad:36
Tecken:1
Fel:Ett objekt förväntas
Kod:0
----------
Rad:4
Teckan:27
Fel:';' förväntas
Kod:0

/Hallgren

CyberPet
2000-01-29, 11:21
Snyft :(

Inget funkade för mig, jag fick upp rutan med den fina röda bakgrunden och menyerna längst ner. De hoppade och rörde sig när jag rörde musen över dem men när jag klickade hände ingenting alls.

Sitter på Macintosh Powerbook G3, Netscape Navigator 4.08 med allt lulllull påslaget (java etc).

------------------
/Petra

Hallgren
2000-01-29, 11:34
Då kan vi bilda en liten snyft grupp du och jag Petra.

Det vill ju inte fungera för mig heller. (PC Win95, IE 5.0 också med allt på slaget)
Föresten, fick du mitt mail?

/Hallgren

CyberPet
2000-01-29, 18:33
Hallgren, Jupp... ska kika på det när jag kommer hem på söndag eftermiddag (har varit på sjukhus och har bara "halva" datorn med mig).