View Full Version : Min Hatsida Nr 1!
okej, jobbade igår ihop en ny sida... blev "beordrad" att den skulle vara seriös och blå.. detta är vad som kom fram
http://www.lizard-creations.com/work/vws/
.. har frågat runt lite på icq listan om vad dom tycker, men får olika svar av alla, alla verkar ogilla olika saker... så.. hmm.. ni kanske kan hjälpa mig?
tack på förhand :)
/Nils Wikberg
emission
2000-01-15, 12:37
Jag antar att det bara var en skiss, för lösningen med en stor bild i lager under texten är lite bisarr.
Annars såg det trevligt ut.
------------------
----------------------------
Gunnar Liljas - webbutvecklare
Leon Reklambyrå AB
Norrköping
Har du tagit bort smile gubbarna?
Nu var bakgrunden mycket mer suddig.. typ som när man ska stänga av datorn....
Det såg snyggare ut när den var klar blå som igår... Nu blir copyright texten helt suddig oxå...
Jag vet inte riktigt vilken målgrupp sidan ska ha men den ser ut lite som en barndator med röda & blå knappar...
Men den e ju snygg... fast o ha hela som en bild blir nog svårt om texterna blir längre på någon sida...
Jag ska testa med att sätta betyg som alla gör....
den för :) :) :) av 5 möjliga...
den e lite tråkig just nu.. fixa lite onmouseover o sånt... så kan den bli ännu bättre....
//Martin
//Martin
SPike.CoM
2000-01-15, 21:56
:) :) :) av fem möjliga.
Färgen så där, formerna är dugliga, typfonten är lättläst. Lite ful ingress. De runda 3 färgade bollarna lite överflödiga.
Designen är sådär... men den får en trea för funktionsmässiga tanken. Båda aspekter ska gå hand i hand duvet.
Cheers!
Jag känner också som många andra att det är färgerna som är det stora problemet. Och de tre kulorna (finns på två ställen).
Om vi börjar med kulorna. Vad är det tänkt att de ska fylla för funktion? Om de enbart finns av dekorativa syften så tycker jag att du ska plocka bort dem då de inte tillför designen något.
Sen färgsättningen. Efter lite funderande så undrar jag om det inte skulle bli bätte om kontrasterna mellan det blå, svarta och vita inte var så kraftiga. Hur skulle du kunna göra det? Kanske genom att ersätta det svarta med ytterligare en blå ton och minska den blå kulören i bakgrunden en aning (den känns lite påträngande.
Jag skulle nog även lagt in ALIGN="Center" i TABLE-taggen och struntat i den absoluta positioneringen som kanske ser bra ut på 800x600 men inte på mindre OCH större skärmar.
I övrigt så verkar det nog kunna bli en bra form på sidan.
Glömde lägga in Smileybetyg :)
Du får av fem möjliga (då jag vet du kan bättre):
:) :) :l
M v h
Sune
[Redigerat av Sune den 15 jan 2000]
Jag vet inte om jag ska tycka bra eller dåligt om sidan då den påminner allt för mycket om många andra sidor på nätet redan...
Grafiken är enkel (det gillar jag), upplägget är enkelt (det gillar jag oxå)...
Men, den ser ut som "alla andra" på nått vis samt att färgkombinationen är en aning "bollibompa utan rätt attityd".
Vad JAG tycker: Spara den blå tonen och skippa allt svart på hela sidan, kanske en mörkare blå istället för det svarta...
Skippa absolutepositioneringen helt, och byt till Verdana som typsnitt till brödtexten !
------------------
// BIRE
http://bire.cjb.net
bire@telia.com
.. jo, absolutpositioneringen är bara där för att det är en skiss, inget annat, skall inte ha med det sedan... Färgsättningen är en annan sak... det är det som jag har mest problem med, har inte fått det att stämma än.. inte ens nästan.. Bollarna.. jo... jag har fått allt från -"vad i h-vete är det föl pluttar" till -"oooh, jag älskar bollarna!" så.. jag låter dom (VWS) bestämma det..
.. hmm.. men jag gör ett försök till.. skulle aldrig ge mig vid :) :) :) ... minst 4'a stycken... då är jag nöjd..
/Nils Wikberg
*kommentera gärna mer*
okej, nu har jag ändrat lite på sidan, bla skuggor, tagit bort prockarna och lite annat, förbättring eller försämring?
/Nils Wikberg http://www.lizard-creations.com/work/vws/
*hoppas nån läser det här*
Det ser mycket bättre ut nu!
Det är lustigt vad mycket de sex kulorna kunde plocka åt sig koncentrationen från det väsentliga på sidan. Och när sen inget hände när man klickade på dem hur irriterad man kunde bli... :)
Men varför inte använda #3399cc i bakgrunden och en mörkblå (#000033) istället för det svarta i ramen?
Betyget är höjt till:
:) :) :)
.. tackar sune, man kan alldid lita på att du besvarar ens inlägg, mycket trevligt. =)
.. till saken hör att jag ändrade fägen på ramen i går, men när ajg frågade en kompis på icq så fick jag svaret att "sidan var bra, men dumpa den mörkblå färgen" .. jag har iaf ändrat nu, och får hoppas att med mer text och lite bilder kan höja sidan iaf till en
:) :) :) :) ... jag skall iaf försöka .. jag återkommer.. ;)
/Nils Wikberg
.. ok, har kastat in sidan i en table struktur nu.. så den borde vara mer normal nu, jag har också lagt in lite mouseovers...
.. men.. sidan saknar fortfarande liv.. får hoppas att lite bilder löser det.. hoppas jag..
/Nils Wikberg
Emil_Aasa
2000-01-21, 21:27
Ehh... Öhh... Uplägget är ju rätt bra. Ser lite för ordinär ut. Och 3/4 av länkarna funkar inte....:l
Men, keep upp the good work!
------------------
Mentis Supero Arma - The mind is mightier than the sword
Ah=) tackar för svaret! Angående länkarna så väntar jag fortfarande (jag, dom är lite sega) på information... jag kan hålla med om att den är väldigt ordinär, men den kommer iaf att lyfta litegrann när jag får tag på bilderna. Detta är inte en av mina bästa sidor, men jag börjar tycka om den litegrann iaf.. den har inga större fel, men inga större "yeah" heller.. =)
.. hoppas fler svarar, då blir jag GLAD!
/Nils Wikberg
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.