PDA

View Full Version : Vetenskapsfestival.

Robban
2000-04-25, 15:02
Vi GBGare syns väl på Vetenskapsfestivalen (kör igång för allmänheten 6:e maj) i månaden som kommer? :)

Har bl.a. för mig (har inte programmet tillgängligt) att Chalmers öppnar sin VR-grotta för allmänheten. Borde väl intressera en del här antar jag (begränsat antal platser, så var tidigt ute). :)))

Själv kommer jag att befinna mig i bältesspännarparken större delen av tiden. Kommer f.ö. inte ha mycket tid över för detta forum under den tiden (utifall någon mot förmodan saknar mig). Välkommna på besök!

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

Brimba
2000-04-25, 15:16
Hej!

Kan du berätta lite mer om detta?
Någon hemsida som förklarar vad festivalen innehåller eller liknande?

Tacksam för information!

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se (http://www.datormaklarna.se)
patrik@datormaklarna.se

Robban
2000-04-26, 08:03
Någon hemsida som förklarar vad festivalen innehåller eller liknande?

Slarvigt av mig att glömma nämna den. :r
http://www.vetenskapsfestival.se/

------------------

Brimba
2000-04-26, 17:43
Hej!

Jag har beställt hem katalogerna nu, får se om dem dyker upp :)

Har du några tips om vad man skall gå och se?
Isåfall vilken tid och var?

Tack!

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se (http://www.datormaklarna.se)
patrik@datormaklarna.se

Robban
2000-04-27, 08:05
Har du några tips om vad man skall gå och se?

Oj! :)

Finns runt 400-500 programpunkter, så det finns lite att välja mellan.

Inst. för Informatik, GU, har ju öppen hus söndag 7 maj (Viktoriainstitutet, Viktoriagatan 13). Hade jag nog själv gått på om jag inte jobbat. En föreläsning jag är sugen på (får se om jag hinner dit) är "Cyberspace: en värld av konstnärliga möjligheter" den 11:e i Folkets Hus, Järntorget. Chalmers visar upp Onsalaanläggningen (astronomiskt observatorium som normalt sett är stängt för allmänheten) vid ett flertal tillfällen. Måndagen den 8:e tillverkar vi kärleksbrygd i Bältesspännarparken (med provsmakning). Kan ju bli intressant. :)

Programmet gick f.ö. ut med dagens (27:e) nummer av GP (vet inte om det även gäller lösnummer eller om det bara var till prenumeranterna).

------------------

Anders Johansson
2000-04-29, 08:37
Robban.

Ska du stå och demonstrera för allmänheten i bsparken?

Kan du berätta mer exakt var du ska stå?

------------------
MVH
Anders a part of webAvis
aj2000@mail.bip.net

Robban
2000-04-29, 10:17
Vi skall ha ett tält i bältesspännarparken, med aktiviteter, föreläsningar m.m. Jag arbetar för själva festivalen, och är lite av en allt i allo (när det gäller det praktiska arrangemanget) så jag kommer finnas där jag behövs (allt från att resa tältet om det blåser omkull, till att dela ut program och locka folk att deltaga). :)

------------------

Anders Johansson
2000-04-29, 13:53
ok robban.

Jag kommer definitivt att röra mig i stan under dessa dagar och besöker dig nog.

Men det finns inget utmärkande för just det tältet där du står?

------------------
MVH
Anders a part of webAvis
aj2000@mail.bip.net

Robban
2000-04-29, 14:12
Men det finns inget utmärkande för just det tältet där du står?

Kommer bara att finnas ett tält i bältesspännarparken under den tiden, vad jag vet. :)

------------------

Anders Johansson
2000-04-29, 14:31
ok.

Då knallar jag dit någon gång under vetenskapsfestivalen.

Hur länge håller ni på (Tider), eller gäller samma tider för alla attraktioner?

------------------
MVH
Anders a part of webAvis
aj2000@mail.bip.net

Robban
2000-04-29, 17:57
Vi håller på 6-14/5. Tider och aktiviteter får du om du söker på Plats: Bältesspännarparken på Vetenskapsfestivalens hemsida (http://www.vetenskapsfestival.se/artiklar/programsokning2.asp).

Jag kommer att vara där varje dag, dock inte nödvändigtvis hela dagen (vi överlappar). Kan tyvärr inte säga exakt vilka tider jag kommer att vara där (beror på omständigheterna). Men är jag inte där på förmiddagen så är jag där på eftermiddagen, och vice versa. :)

Vi ses!

------------------